מבנה הנגרייה שנהרס בנתיב ההאבות
מבנה הנגרייה שנהרס בנתיב ההאבותצילום: מטה המאבק נתיב האבות

ראש מועצת בנימין אבי רואה מגיב בערוץ 7 להרס הנגרייה בשכונת נתיב האבות בגוש עציון.

"צריך להגיד די להרס ולפינויים, אפשר למצוא פתרונות אחרים. הבנו את הרצון של גורמים מהשמאל להגיש עתירות נגד ההתיישבות אבל נראה לי שגם הם מתחילים להבין שפעמים רבות הם רוצים לקלל ויוצאים מברכים כי במקרים רבים הבג"ץ והמדינה הסדירו בנייה ואישרו תב"עות, ולכן רואים שאפשר למצוא פתרונות בלי להרוס''.

לדברי רואה, ''השופט בדימוס ג'ובראן כבר אמר שאפשר להפקיע קרקעות ביו"ש גם לטובת ההתיישבות. אני חושב שזה צריך להיות הכיוון. להפסיק עם ההריסות כי זה לא תורם לשום דבר, הורסים למישהו בלי שאף אחד נהנה מזה".

רואה, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, מתייחס ליום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שבמסגרתו התקיימה היום צעדה בבנימין שהסתיימה באתר שילה הקדומה, "היום אנחנו מוקירים את כל הפצועים והנפגעים של פעולות הטרור, בדרך כלל אנחנו מיטיבים לזכור יותר את אלה שנהרגים ונופלים ואת הפצועים אנחנו שוכחים, אבל הם לוקחים את זה לכל החיים ולא תמיד זוכרים אותם.

"לצערנו ולדאבוננו מועצת בנימין למודת פיגועים בהם נרצחו ונפצעו תושבים שלנו. בכל שנה הרשימה מתארכת וזה כואב. אני מקווה שיהיה לעניין הזה סוף. הפיגועים האלה יוצרים משקעים עמוקים אצל כולנו, ולמרות הכאב אנחנו גם מבינים את גודל המשימה שמוטלת עלינו להרחיב ולחזק את ההתיישבות".

אבי רואה מוקיר את עבודת צה"ל והמשטרה שהביאה לדבריו להפחתה דרמטית בפיגועים בכבישים, "צה"ל מצא את הנוסחה הטובה יותר כדי להבטיח את שלומם של הנוסעים והעומדים בטרמפיאדות וזהו הישג גדול.

''היום אנחנו עסוקים בבעיות אחרות בכבישים איך מצמצמים את הפקקים, נכון שהם לא הורגים אבל אנחנו גם רוצים לחיות ונעשים דברים רבים לשם כך", מוסיף ראש מועצת בנימין.