ציור חדש של אדוף היטלר התגלה במה שמומחי אמנות מתארים כ"מסמך היסטורי ייחודי". יצירת האמנות היא אקוורל שצייר היטלר, שהיה אמן חובב והפך מאוחר יותר לצורר ששלט בגרמניה הנאצית.

"המכון לתיעוד מלחמת העולם השנייה" בהולנד אישר כי הציור הועבר למכון על ידי אישה אלמונית, שביקשה שלא לחשוף את שמה. הציור מציג את שער הכניסה למבצרים של וינה העתיקה, כאשר בתחתית הציור מופיע החתימה "א. היטלר".

האישה, שחשדה כי הציור נעשה בידיו של הצורר הנאצי, העבירה את יצירת האמנות למכון לבדיקה. לאחר מספר שבועות הודיעו אנשי המכון ההולנדי כי הציור אכן צוייר על ידי אדולף היטלר בעצמו.

היטלר התגורר בוינה בין השנים 1909-1913 וניסה לפתוח בקריירת אמנות כאשר ביקש אף להתקבל לאקדמיה לאמנות בעיר. לאחר שבקשתו נדחתה, התפרנס היטלר בעיקר משחזור גלויות ישנות וציורים שמכר.

בהודעת המכון ההולנדי נמסר כי האישה שתרמה את התמונה ביקשה להישאר אנונימית. "היא סיפרה כי אביה רכש פעם את הציור בשוק פשפשים תמורת סכום זעום. רק כאשר הגיע חזרה לביתו גילה כי הציור חתום על ידי אדולף היטלר. לאחר שגילה איזה סוג של חפץ רגיש הוא מחזיק בידיו, הוא החביא אותו מרוב חשש", נמסר מהמכון ההולנדי לתיעוד מלחמת העולם השנייה.

לאור העובדה כי מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה ניסו רבים למכור יצירות מזוייפות תחת חתימתו של היטלר, החליט מומחי המכון לבצע בדיקות על מנת לאמת כי הציור שנתרם על ידי האישה האלמונית הוא אכן פרי ידיו של הצורר הנאצי עצמו.

באס ון וולזן, משמר ציורים מאוניברסיטת אמסטרדם שנשכר על ידי המכון כחלק מצוות הבדיקה, סיפר כי "לא מצאנו שום הוכחה כי מדובר בזיוף".

גם מנהל המכון ההולנדי, פרנק ון ורי, אישר כי מדובר אכן ביצירה מקורית של היטלר. "טוב שחפצים כאלו אינם מסיימים את דרכם במכירה פומבית של חפצים מהתקופה הנאצית. מדובר במסמך היסטורי ייחודי, שמתאים לחפצי האמנות המוצגים במכון ההולנדי לתיעוד מלחמת העולם השנייה".

מרבית יצירות האמנות אותן צייר היטלר נמצאות כיום בידי אספנים פרטיים ברחבי העולם. צבא ארה"ב מחזיק בידיו ארבעה ציורים שצייר היטלר, שנלקחו על ידי חיילי צבא ארה"ב כשלל במלחמת העולם השנייה.

הציור החדש של היטלר הוא לא פריט האמנות היחיד הקשור לצורר הנאצי שנחשף בימים האחרונים. דיוקן עירום של אישה, המוערכת על ידי מומחי אמנות כמאהבתו של היטלר, אווה בראון, אמור לעמוד בימים הקרובים למכירה פומבית בבית המכירות "Andreas Thies" בעיר באדן-וירטמברג בדרום מזרח גרמניה.

בית המכירות הפומביות מתמחה במכירת חפצי ערך מהתקופה הנאצית, והחליט להעמיד את הציור בו נראית אישה עירומה על רקע חום-זהוב למכירה, לאחר שמומחים קבעו כי הציור משנת 1920 מציג את אווה בראון, שהיתה מאהבתו של היטלר תקופה ארוכה ואף נישאה לו בשעות האחרונות לפני התאבדותו בבונקר בעקבות המצור שהטיל הצבא האדום על ברלין. שווי הציור מוערך בכעשרת אלפים יורו.