ארדן והמסתערבים
ארדן והמסתערביםצילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקר הערב (חמישי) ביחידת המסתערבים של מג"ב באזור יהודה ושומרון, על מנת לעמוד מקרוב אחר יכולותיה המיוחדות של היחידה בתחומי הלוחמה בטרור, הסתערבות ועוד.

אל השר התלוו מפקד משמר הגבול ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת, ממ"ר מג"ב איו"ש, תת-ניצב יזהר פלד ומפקד ימ"ס איו"ש סנ"צ צ'.

יחידת המסתערבים היא יחידת עילית של מג"ב. ימ"ס איו"ש הוקמה בשנת 1991 ופועלת בגזרת יהודה ושומרון בתחום הלוחמה בטרור, הפרות הסדר, הפשיעה החמורה, איתור מבוקשים ועוד, באמצעות הסתערבות בשטח פלסטיני עוין ובשימוש באמצעים מתקדמים.

במהלך הסיור, השר שוחח עם הלוחמים והמפקדים, וקיבל סקירה על פעילות היחידה והאמצעים העומדים לרשותה.

השר ארדן פועל יחד עם המפכל אלשיך כדי לחזק משמעותית גם יחידות המשטרה ביו״ש ואת מחוז ש״י כדי שיוכלו לתת מענה טוב יותר לאתגר הייחודי הזה של משטרת ישראל במקביל להעצמת היחידות המיוחדות של המשטרה כדוגמת ימ״ס מג״ב שגם צריכה לתת מענה לטרור היחידים.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר במסגרת שיחה שהתקיימה עם הלוחמים: "השר לביטחון הפנים תורם רבות לחיזוקה של משטרת ישראל ומשמר הגבול. בפעילותכם אתם מסכנים מדי יום את חייכם למען ביטחון ישראל. רק בשנה האחרונה סיכלה היחידה עשרות פיגועים".