מי יזכה במיליון שקלים?

יוזמה מהפכנית וראשונה מסוגה בישראל בתחום החינוך הולכת לשנות מהיסוד את האופן בו ילמדו בישראל לימודי 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

אורלי הררי , ט"ו בכסלו תשע"ח

מתמטיקה
מתמטיקה
צילום: אייסטוק

מי יזכה במיליון שקלים? אתגר לאומי, ראשון מסוגו בישראל, לקידום פתרונות למידה מותאמת אישית בכיתות 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

המנצחים בתחרות יקבלו פרס של 1,000,000 שקל ויזכו ליישם את הפתרון שלהם בעשרות בתי ספר ביישובי הפריפריה בישראל.

ה- Personalization in Education הינה יוזמה חדשה אשר מטרתה להוביל מהפכה לחינוך מותאם אישית בלימודי המתמטיקה ברמת 5 יח"ל בישראל.

מדובר בתחרות ארצית לקידום פתרונות חינוכיים, אשר מזמינה את מיטב המוחות של אומת הסטרטאפ במגוון תחומים - יזמים, מורים, אנשי חינוך והיי-טק- להגיש אליה מועמדות.

בתחרות יפותחו ויבחנו פתרונות חדשניים ומקוריים למורי 5 יח"ל מתמטיקה שבעזרתם יוכלו להתאים אישית את תכנית הלמידה לכל תלמידה ותלמיד לפי קצב הלמידה, תחומי עניין, חוזקות וכו'. המנצחים ב- P.I.E Challenge יזכו בפרס של מיליון שקל ובהזדמנות להטמיע את הפתרון שלהם בעשרות בתי ספר בפריפריה שתהפוך אותם לחלוצי הפרסונליזציה בתחום החינוך בישראל.

ההרשמה לתחרות נפתחת היום עד סוף חודש פברואר ותעשה דרך אתר התחרות.

כל קבוצה שמגישה מועמדות תצטרך להציע רעיון או אב-טיפוס, להטמעת שיטת הפרסונליזציה בלימוד המתמטיקה בתיכונים ברמת 5 יח"ל, וכבר בשלב זה תהיה חייבת להציג דרך ברורה ומתוכננת היטב שמראה כיצד חבריה יוכלו לפתח וליישם את הרעיון בהמשך. עם סגירת ההרשמה, תבחרנה עשר הקבוצות הטובות ביותר, עם הרעיונות המוצלחים ביותר שיזכו להתחרות באתגר.

בין עשר הקבוצות שיתחרו באתגר יחולקו מיליון שקל נוספים כמענקי התנעה, מאה אלף שקל לכל אחת. לאחר מכן, תעמוד לרשות הקבוצות הנבחרות חצי שנה, במהלכה יהיה עליהן לעבוד על פיתוח הרעיונות שאותם הציעו, עד להגעה לתוצר מוגמר שניתן יהיה ליישמו בפיילוטים בכיתות לימוד בתיכונים נבחרים.

בסוף שנת הלימודים, תיבחר הקבוצה המנצחת, אשר תזכה בפרס של מיליון שקל, וכאמור, תזכה להטמיע את הפתרון שלה בעשרות בתי ספר בפריפריה בישראל. סכום הכסף שיאפשר ל- P.I.E Challenge לצאת לדרך כבר גויס ע"י קרן טראמפ, ועמותת הבוגרים של 8200 שלוקחת חסות ארגונית על הפרויקט.

חשוב לציין שהפתרונות שיוצגו בידי כל אחת מהקבוצות יישארו בשלמותם בבעלות חברי הקבוצות, ללא אותיות קטנות, ללא דילול אחוזים או חלוקת הבעלות על המיזם. בנוסף לכך, 10 הקבוצות הנבחרות יקבלו גישה נרחבת ללקוחות, וכן למשקיעים בינלאומיים, לחברות, ולגורמים מהמובילים ביותר בתחום בארץ ובעולם.

מנהלי התחרות מסבירים כי רעיון הפרסונליזציה, התאמת ה"מוצר" או "חווית המשתמש" באופן אישי לכל אדם, כבר הביא למהפכות בתעשיות השיווק, הרפואה, ההיי-טק ועוד.