מירוץ בניה ה-12
מירוץ בניה ה-12צילום: מועצה מקומית קרני שומרון

עמנואל מלר, תושב פתח תקווה, הוא המנצח במקצה 10 הקילומטרים במירוץ בניה ה-12 שהתקיים היום (שישי) בקרני שומרון.

מלר גמא את המרחק ב-38 דקות ו-49 שניות.

מירוץ בניה מתקיים בקרני שומרון מדי שנה, לזכר בן היישוב רס"ן בניה ריין הי"ד, שנהרג במלחמת לבנון השנייה בעת ניסיונות חוזרים ונשנים לחילוץ פצועים משטח לבנון.

השנה השתתפו במירוץ כ-1,000 רצים במספר מקצים: מקצה 10 קילומטרים, מקצה 5 קילומטרים, מקצה 2 קילומטרים ומקצי ריצה לילדים.

כמו כן, התקיים מקצה הליכה לנשים למרחק 5 קילומטרים. מלבד הרצים האזרחים השתתפו במירוץ כמדי שנה יחידות צבאיות רבות. את רצי ה-5 קילומטרים הזניק מפקד אוגדת יו"ש, תת אלוף ערן ניב, שהצטרף אל הריצה.

אל המירוץ הגיעו גם מפקד חטיבת אפרים, אלוף משנה עידן כץ וקצין הגמ"ר, סא"ל שמעון שטרית.

ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, ברך את הרצים והרצות ואמר כי בחסות מזג האוויר הנפלא והערכים הבאים לידי ביטוי במירוץ בניה מצטרפים חיילים ומפקדים רבים למשפחת ריין ולמשפחת קרני שומרון.

"השנה היו שותפים גם ילדי הגנים בקרני שומרון לערכיו של בניה ריין ז"ל ושלחו חבילות שי לחיילים הכוללות אגרת מיוחדת ובה מסר מן הילדים ומסר מהגותו של בניה ז"ל. המועצה המקומית קרני שומרון נערכת להרחבת המירוץ ולהוספת מקצה חצי מרתון למקצוענים בשנה הבאה", אמר להב.

שמעון ריין, אביו של בניה ריין ז"ל

שמעון ריין, אביו של בניה, הודה לכל הרצים והביע שביעות רצון מכמות המשתתפים במירוץ העולה משנה לשנה. "בניה היה רץ מרתון ובשנה הראשונה אחרי מלחמת לבנון השנייה עלתה יוזמה בקרני שומרון לייסד מרוץ שיהיה לרוחו – מרוץ מאחד שבו משתתפים גם אזרחים, גם חיילים, גם מבוגרים, גם צעירים. מרוץ שהוא כולו אחדות ואהבה ואחווה.

''אנחנו מודים לכל הציבור שחלקו מגיע בפעם ה-12 לכאן. אנחנו מעריכים כל מי שמגיע לכאן, כי זה לזכרו של בניה שהיה איש צבא, מחנך ואוהב את עם ישראל עד כדי כך שמסר את נפשו וקיבל על כך צל"ש", הוסיף האב השכול.

צילום: מועצה מקומית קרני שומרון
צילום: מועצה מקומית קרני שומרון