אביצור ליבמן משחזר את רגעי האימה

שני ההורים שליוו את ילדי טיול בר המצווה אתמול (חמישי) סמוך ליישוב מגדלים בשומרון, ונפצעו במהלך נסיון הלינץ' שעברה הקבוצה, נחקרו באזהרה בחשד לשימוש רשלני בנשק ולגרימת מוות ברשלנות.

ההורים שוחררו אמש מבית החולים בילינסון בפתח תקוה, שם עברו סדרת בדיקות וטיפולים. מיד עם שיחרורם נסעו ההורים לתחנת המשטרה באריאל על מנת להגיש תלונות נגד הפורעים הערבים.

עם קבלת תלונתם חקרה אותם המשטרה בחשד לשימוש רשלני בנשק ולגרימת מוות ברשלנות. ההורים הביעו מחאה נמרצת בפני קציני המשטרה על חקירתם.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ליווה את ההורים לתחנת המשטרה ונשאר איתם עד השחרור לפנות בוקר, חיזק את ההורים עם כניסתם לתחנה ואמר "אתם לא לבד כאן. נמצאים כאן אתכם כל תושבי השומרון וכל אדם הגון במדינת ישראל.

''אתם גיבורים, פעלתם כפי שנדרש מכם והצלתם חיים גם של הילדים וגם של המלווים המבוגרים''. ראש מועצת שומרון הדגיש כי ''ההתיישבות כולה וכל אדם הגון במדינה מגבה אתכם בצורה מלאה ומוחלטת. אני קורא לכל הרשויות להתייחס בכבוד לאנשים הגיבורים הללו ואני בטוח שכך ינהגו''.

דגן הזכיר כי ''מדובר באנשים שהגנו על חייהם ועל חיי ילדיהם בטיול בר המצווה ומנעו בגופם ובתושייה שלהם לינץ'. אני קורא מכאן לגורמי אכיפת החוק, למשטרה, לצה''ל, לשב''כ, להקים צוות חקירה מיוחד, לתפוס ולהביא לדין את כל אותם פורעים נאלחים מהכפר קוצרא שניסו לבצע לינץ' בילדים בגיל בר מצווה".

ראש המועצה מלווה את ההורים שירו על הפורעיםדוברות מוא"ז שומרון

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף בחריפות את החלטת המשטרה לחקור את ההורים. "ההחלטה של משטרת ישראל לחקור את הקורבנות של ניסיון הרצח והלינץ' באזור מגדלים, הינה מקוממת. הילדים ניצלו רק בזכות תושייתם של האזרחים שהצילה אותם ממוות ודאי.

''במקום לרדוף, להשיג ולעצור את המחבלים שביצעו את המעשה הנורא הזה משטרת ישראל מראה לאויב באיזה צד היא נמצאת. המשטרה מחלישה את כוחו של העם היהודי ולצערי אנשים שרואים מהצד יתכן ומקבלים כח להמשיך ולפגוע חלילה באזרחי ישראל''.

עו"ד קידר הוסיף, ''אנו קוראים למפכ"ל לטפל לאלתר בעניין, לסגור את התיקים, ולהתייחס אליהם כנפגעי עבירה לכל דבר ועניין".

גם הוריהם של הילדים זעמו על ההחלטה לחקור את מי שהציל את ילדיהם, וחלקם הגיעו לתחנת המשטרה למחות על כך. נעמי, שבנה נפגע מאבן בידו וברגלו במהלך האירוע, אמרה כי זו "בושה, זכיתי לחבק את הבן שלי הבוקר רק בזכות האנשים האלו, הם הצילו אותו ואת כל הקבוצה והם מוצאים עצמם תחת חקירה? אם הבן של ארדן או של אלשיך היה בטיול כנראה שהם לא היו נחקרים.

''הטרור חוגג בכל מקום, ומי שמגן על עצמו מוצא עצמו בחקירה. כאשר מדובר במתנחלים נראה שמשטרת ישראל מעדיפה הלויות של ילדים מאשר חיוך", תקפה נעמי.