אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

משטרת פריז הודיעה כי לכדה את חברי הכנופיה שחטפו בני משפחה יהודית ונטלו אותם כבני ערובה בביתם בפרברי פריז, במה שנראה כמתקפה אנטישמית.

רוג'ר פינטו בן ה־ 78, ממנהיגי הקהילה היהודית, אשתו ובנו הוכו לפני חודשיים בביתם שבפרבר סיינה־סן־דניס, ונשדדו מהם תכשיטים, מזומנים וכרטיסי אשראי.

הפרבר בו הם גרים ידע התקפות אנטישמיות בעבר. מה גם, שפינטו עומד בראש קבוצה בשם 'סיונה', שמטרתה "הגנה על העם היהודי ומדינת ישראל".

שלושת התוקפים פרצו לבית המבודד, באזור שנקרא ליבריגרגן, ניתקו את אספקת החשמל ולקחו את בנו של פינטו כבן ערובה. לאחר מכן הם היכו וקשרו את פינטו ואת רעיתו, והחזיקו אותם כבני ערובה במשך מספר שעות עד שגברת פינטו הצליחה להתקשר למשטרה.

שר הפנים ג'ראר קולומב אמר בתגובה כי "המוטיבציה לפעולה הפחדנית קשורה קשר ישיר לדתם". המועצה המייעצת לארגונים היהודיים הצרפתיים, קריף, גינתה את "ההתקפה האנטישמית האלימה ביותר". ראש הקונסיסטוריה המרכזית , יואל מרגי, אמר כי "רוג'ר פינטו היה קרבן של דעות קדומות אנטישמיות".

כאמור, המשטרה הודיעה כי לכדה שלשה צעירים בשנות ה־ 20-30 לחייהם, החשודים בתקיפה החמורה, וכי הם נעצרו עד תום ההליכים בעניינם.