לוח עבודה עברית
לוח עבודה עבריתצילום מסך מתוך האתר

"נדהמנו לשמוע שבית המשפט קנס את מפעילי הלוח בעשרות אלפי שקלים ומההחלטה שבמדינת העם היהודי אסור ליהודי לדאוג לפרנסת אחיו" – כך נפתח מכתבם של 116 בעלי עסקים, שנעזרו במוקד לוח עבודה עברית.

מדובר בלוח המפרסם בעלי מקצוע יהודיים למגוון עבודות. במכתבם, פונים בעלי העסקים לציבור בבקשה לסייע במימון מאבקו המשפטי לטובת המשך פעילותו.

אתר "לוח עבודה עברית" נתבע על ידי התנועה הרפורמית ומרכז "מוסאוא" בגין טענות להיותו מפלה עקב העובדה שרק בעלי עסקים יהודים יכולים לפרסם בו את עבודתם. את האתר ייצג במשפט עו"ד אורי צפורי יו"ר התא המשפטי של תנועת "דרך חיים", שטען כי תכלית הקמתו של האתר "לוח עבודה עברית" הוא עשיית צדקה וחסד עם יהודים על ידי מתן סיוע במציאת פרנסה.

עוד נטען בכתב ההגנה כי חוק איסור הפליה במתן שירותים לא נועד בכדי למנוע מקבוצת אנשים שביניהם מתקיימת מערכת קשרים ייחודית, לעשות צדקה וחסד עם חברי הקבוצה בלבד, בייחוד כאשר הגדרתה של מדינת ישראל היא מדינה יהודית.

בית המשפט קיבל את טענות התביעה והשית קנס של למעלה מ- 40 אלף ש"ח על אתר עבודה עברית.

לפני מספר שבועות פתחו בעלי האתר, שמתכוננים להמשיך במאבק המשפטי על חוקיותו של האתר, במבצע מימון באתר GiveBack. נכון ליום זה נאספו מעל 45 אלף ש"ח והגיוס בעיצומו.

כעת מתפרסם מכתבם של בעלי העסקים מכל רחבי הארץ הקוראים לציבור לסייע במימון ההליך המשפטי של האתר. "אנו שמחים שהדברים לא עוברים בשתיקה", נאמר במכתב, "ומברכים על היוזמה לצאת במאבק ציבורי ומשפטי כנגד ההחלטה ובתמיכה בבעלי העסקים היהודים. אנו קוראים לכל מי שהדברים נוגעים לליבו לפתוח את הלב ואת הכיס ולתרום עכשיו להצלחת המאבק".

אורי קירשנבאום, חבר ההנהלה בתנועת "דרך חיים" המלווה את האתר במאבקו המשפטי, מוסר: "מי כמו בעלי העסקים שמסתייעים במוקד יודעים כמה פעילותו חשובה. הקשיים שכרוכים בהקפדה על עבודה עברית מצטמצמים במשהו הודות לפעילות המבורכת של המוקד שכעת בית המשפט מבקש למעשה לחסל. אנו מקווים שהציבור שאהבת ישראל בלבו ייענה לקריאה החשובה הזו ויסייע לנו להמשיך במאבק להצלת העבודה העברית"