ראש הממשלה נתניהו בפתחי ישיבת הממשלה 3-12רוני כנפו - וואלהNEWS!

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל שנרצח בערד בסוף השבוע.

"בשם שרי הממשלה, אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל, רון יצחק קוקיא ז"ל.
כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה. אין לי ספק שהשב"כ יצליח במשימה הזאת ואנחנו נמצה איתו את הדין".

בהמשך ציין נתניהו, "אנחנו נשמע היום סקירה בממשלה ממנכ"ל משרד החוץ ומאנשי משרד החוץ, שעושים עבודה מצוינת. משרד החוץ מנוגח כל הזמן שלא בצדק. מדיניות החוץ של ישראל גם היא מנוגחת שלא בצדק, כשיש לה הישגים גדולים מאוד".

ראש הממשלה סיפר, "משרד החוץ ערך סקר מקיף ב-54 מדינות, באזרחי המדינות אני מדגיש, הממצא העיקרי הוא זה - ב-47 מתוך 54 מדינות, רוב הציבור, האזרחים שם, סבור שמדינתם תרוויח מקשר עם ישראל. זהו מהפך ענק. מה שמעניין כאן הוא שגם מחצית מן הציבור במדינות שנסקרו במזרח התיכון, מעריך את הנכסים והעוצמות של ישראל וסבור שיש למדינה שלהם מה להרוויח מהקשר עם ישראל".

"כשאני אומר פעם אחר פעם שישראל היא כוח עולמי עולה – אני יודע על מה אני מדבר. ישראל של היום היא מדינה מחוזרת, צריך היה להיות ב-12 שעות שהייתי באפריקה, או באמריקה הלטינית בסיור שערכתי שם, או בביקורים באסיה ובכל מקום אחר, כדי לראות את זה. ישראל היא מדינה מחוזרת, מדינה מפותחת, מדינה חזקה שגם אזרחי מדינות שאין לנו יחסים רשמיים איתן, מבינים שיש תועלת ביחסים עם ישראל ועל כן אנחנו הולכים מחיל אל חיל ומפתחים עוד ועוד קשרים", הוסיף.

לקראת סיום הדברים ציין נתניהו את רפורמת רישוי העסקים שתאושר היום בממשלה, "הממשלה תאשר היום רפורמה מקיפה בחוק רישוי עסקים שהמיקוד שלה הוא הקלות לעסקים קטנים ובינוניים, אלה עמוד התווך של הכלכלה שלנו. המהלך יפחית את הנטל הרגולטורי והבירוקרטי על עסקים אלה, הוא יקל על הקמת עסקים חדשים".

"אני רוצה להביע את הערכתי לשר הפנים אריה דרעי שמוביל את המהלך הזה ואני גם מאמין שעם כל הקשיים כל שרי הממשלה יתאחדו כדי לעזור להעביר את הרפורמה החשובה הזאת. אנחנו בעידן שיש הקלות לעסקים", הוסיף.