טראמפ
טראמפReuters

קרוליין גליק, עורכת ופובליציסטית בכירה במעריב ובג'רוזלם פוסט, מתייחסת בערוץ 7 לסוגיית העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ואומרת כי כבר מחר (שני) נדע האם בחצי השנה הקרובה השגרירות תעזוב את תל אביב.

"מחר, יום שני, ה-4 בדצמבר, זה הדד ליין שהנשיא צריך לחתום על טופס שדוחה בשישה חודשים נוספים את העברת השגרירות לירושלים'', אומרת גליק.

היא מזכירה כי ''הקונגרס העביר חוק שחייב את הנשיא להעביר את השגרירות לירושלים כבר ב-1995 וכל שישה חודשים כל הנשיאים מאז ביל קלינטון ועד טראמפ חותמים על צו שמורה לדחות את העברת השגרירות".

לדבריה, הנוצרים האוונגליסטים דוחפים את הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות, והפלסטינים יחד עם אנשי מדיניות החוץ בוושינגטון מנסים למנוע את המהלך.

''בבית הלבן שומרים את הקלפים קרוב מאוד לחזה והעובדה שסגן הנשיא מייק פנס מגיע לכאן השבוע לביקור של שלושה ימים זה לא מקרי, יש את הנאום של טראמפ ביום רביעי ואל תשכח שג'ארד קושנר פעם ראשונה הולך לשאת דברים בפרהסיה בפורום סבן על המזרח התיכון, אז יהיו התפתחויות מאוד משמעותיות השבוע".

גליק מסבירה מדוע כה חשובה הכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל. ''עצם האמירה שירושלים היא בירת ישראל זו אמירה יחסית חשובה בייחוד לאחר שבממשל אובמה כל פעם שפורסמה תמונה של ירושלים הם מחקו בכוונת זדון את המילה ישראל, אז אמירה כזאת תהיה חשובה רק כדי לבטל את המורשת האנטי ישראלית ואנטישמית של ממשל אובמה.

''אבל אם אנחנו רוצים שעוד שגרירויות יעברו לירושלים זה יקרה רק לאחר שהשגרירות האמריקאית תעבור גם היא לירושלים. בכל מקרה אני מבינה מגורמי ממשל שמשהו מאוד גדול הולך לקרות השבוע, נצטרך לחכות ולראות".