ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנרצילום: רויטרס

מייק פלין, מי ששימש במשך זמן קצר כיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עלול לסבך את חתנו היהודי של הנשיא , ג'ארד קושנר, עם התובע המיוחד, רוברט מולר.

מולר מונה לחקור חשדות לקשרים לא ראויים בין מקורבי טראמפ לרוסיה.

על פי דיווח באתר בלומברג, קושנר הוא האיש שהנחה את פלין ליצור קשר עם שגריר רוסיה, סרגיי קיסליאק, לקראת הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בחודש דצמבר, בעניינה של ישראל.

כל זאת, בתקופת המעבר לאחר הבחירות לנשיאות כאשר הנשיא עדיין היה ברק אובמה.

בארה"ב קיים חוק – שלא נאכף מזה יותר מ-200 שנה – שאוסר על אזרחים לקיים מגע עם ממשלות זרות בצורה שסותרת את עמדותיה של ממשלת ארה"ב. לכאורה, המגעים עם רוסיה היוו עבירה על חוק זה.

באותו יום בו שוחח פלין עם קיסליאק – 22 בדצמבר – הוציא הנשיא טראמפ הודעה בה אמר שיש "להביס" את ההצעה שעמדה לעלות במועצת הביטחון. ישראל, מצידה, אמרה באותו יום בגלוי לממשל אובמה שהיא פנתה לאנשיו של טראמפ בתקווה לקבל עזרה.

במאמר פרשנות שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות JTA נאמר כי "מולר ירצה לדעת אם קושנר, שלחץ על פלין להתקשר לרוסים, קיבל הנחיות מישראל".

אם פלין הציע לרוסים משהו בתמורה לכך שימנעו את ההצבעה באו"ם, ועשה זאת בהדרכת קושנר, הרי שהדבר עלול להיראות כעיסקה וכמאמץ פעיל לחתור תחת מדיניותו של ממשל אובמה.

בנוסף, מולר ירצה לדעת אם העסקה עם הרוסים – במידה שהוצעה – כללה גם מרכיבים הנוגעים לקושנר באופן אישי. על פי מאמר באתר בלומברג, משפחתו של קושנר נמצאת בחובות מאז שרכשה בניין משרדים במנהטן, ומולר מתעניין בפגישה שקיים קושנר עם בנקאי רוסי במהלך תקופת המעבר. קושנר מכחיש שהפגישה נגעה לענייניו האישיים.