"פריחה מדינית חסרת תקדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה קצרה בפתח דיון ועדת החוץ והביטחון בכנסת בנושא מדיניות החוץ בו השתתף.

"אני מקבל בברכה את ההזדמנות לשוחח על מדיניות החוץ של מדינת ישראל, על המטרות שלה, על הפעולות שלה ועל התוצאות שלה. אני חושב שהתוצאות נראות לעין גם פה במשכן הכנסת, במשלחות שאתה מתאר", ציין נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף ותיאר, "אנחנו למעשה נמצאים בפריחה מדינית חסרת תקדים בתולדותיה של ישראל בקשר רציף עם מספר הולך וגדל של מדינות בשש יבשות, אם מפרידים בין צפון אמריקה ודרום אמריקה שבהן ביקרתי השנה, בכל אחת מהן, עם מפגשים ותיאומים והסכמים עם ראשי המעצמות, בראש ובראשונה עם ארה"ב, עם סין, עם רוסיה, עם הודו, עם יפן ועם מדינות רבות ב-G20. אנחנו מתפרסים באפריקה, באמריקה הלטינית, באסיה, במדינות מוסלמיות וגם בתוך המזרח התיכון".

"שינויים גדולים. השינויים הללו אינם אוטומטיים, הם תוצאה של מדיניות", קבע נתניהו, "המדיניות הזאת מערבת שני יסודות חזקים: העוצמה הטכנולוגית-כלכלית של ישראל שכל המדינות מעוניינות בה והעוצמה המודיעינית-צבאית של ישראל שכמעט כל המדינות מעוניינות בה, ואת זה אנחנו שוזרים יחד לעוצמה מדינית שבאה לידי ביטוי גם בהידוק הקשרים הבילטרליים ועם כי זה ייקח כמה שנים גם במולטילטרליים. לדוגמה, מקסיקו החליטה לשנות עשר מההצבעות שלה עכשיו בעצרת הכללית של האו"ם, הודו כבר שינתה. יש דברים שמתרחשים אפילו בעולם הערבי ועל זה נדבר בתוך הוועדה, שינויים מרחיקים. אבל הדבר החשוב ביותר הוא המרקם הבילטרלי שבה ישראל הופכת בהדרגה לכוח עולמי עולה בגלל הנכסיות שלה".

ראש הממשלה הוסיף וסיפר "אנחנו נציג כאן היום סקר שאנחנו עורכים באמצעות האינטרנט ב-54 מדינות שונות, בתוך כל שש היבשות. רואים שם שינוי, או נכסיות גדולה מאוד של ישראל. כמעט כולן, 50 מדינות, רואות את ישראל כמדינה עם עוצמה ונכסיות. 47 מתוך ה-54, כולל במדינות ערביות, רוצות להדק את הקשרים עם ישראל. מה שאתם מרגישים כאן, מה שאנחנו חווים בשיירות הבלתי פוסקות של מנהיגים שבאים הנה, ראשי ממשלה, נשיאים, שרי חוץ, דיפלומטים, סנטורים, חברי קונגרס - הדבר הזה בא לידי ביטוי גם בבדיקה שלנו וזו הנקודה המעניינת והחשובה. כשאנחנו עוברים מרמה של ממשלות לרמה של ציבורים, וזה מתרחש ותכף תראו את הנתונים, יש פה שינוי, הייתי אומר השינוי המבורך ביותר, שלדעתי הוא גם טומן בסופו של דבר את הברכה הגדולה ביותר וגם את התקווה הגדולה ביותר, בייחוד בשינויים שאנחנו מתחילים לראות בעולם הערבי שהם באמת חסרי תקדים. יכול להיות שיש פה תקווה לדרך חדשה שבסופו של דבר היא תניב לנו גם פירות בתחום השלום".

לקראת סיום הדברים התפרצה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) לדברי נתניהו ושאלה, "אם המצב כל כך טוב איך זה ש-151 מדינות הצביעות בשבוע שעבר נגד ישראל?". ח"כ עמר בר לב הוסיף: "לא צריך להטעות את הציבור שהמצב כל טוב".