סניף סופר פארם. ארכיון
סניף סופר פארם. ארכיוןצילום: Moshe Shai/FLASH90

יו"ר ועדת חוקה של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) שיגר בשבוע שעבר מכתב נזעם למנכ"ל רשת "סופר-פארם", ניצן לביא, תחת הכותרת "הפלייה בשירותים לתושבי יהודה ושומרון".

במכתב ציין סלומינסקי, "נודע לי היום, כי רשת סופר-פארם מספקת שירות של משלוחים עד בית הלקוח".

עם זאת, לדבריו, באתר החברה, במדיניות המשלוחים וההפצה, ישנה רשימה של יישובים אליהם ישנה הפצה ורשימה המפרטת את מגוון היישובים אליהם אין הפצה(משלוח לבית הלקוח – סעיף א'). ברשימת היישובים אליהם אין הפצה מצוינים יישובי השומרון ויהודה וכן העיר אילת".

"אניח כי אילת אינה נכללת ברשימת ההפצה מפאת מרחקה הגאוגרפי והקושי באספקת שירותים לאזור. עם זאת, למרבה הפתעתי כל היישובים הנמצאים ביהודה ושומרון אינם זכאים, באופן קטגורי, למשלוחים אותם אתם מספקים, דבר העולה כדי הפלייה אסורה", הוסיף.

סלומינסקי ציטט את לשון החוק, אשר אוסר על הפליה במתן שירותים מחמת מקום מגורים, "מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת מקום מגורים; ואולם לא יראו הפליה לפי סעיף קטן זה הבחנה שנעשית על ידי רשות מקומית בין תושביה ובין מי שאינם תושביה, במידה הנדרשת לביצוע תפקידיה או להפעלת סמכויותיה לטובת תושביה, והכול בכפוף להוראות כל דין".

את מכתבו חתם סלומינסקי "אודה להתייחסותך בהקדם ולתיקון העוולה מושא מכתב זה".

תגובת סופר פארם לא נמסרה עד לרגע זה