הילדים שחולצו
הילדים שחולצוצילום: ללא

ביקורת חריפה בהתיישבות ובקרב הורי הילדים שכמעט נרצחו בלינץ' שהיה ביום חמישי האחרון בעת טיול בר מצווה, סמוך לישוב מגדלים שבשומרון.

הורי הילדים פנו במכתב חריף למפכ"ל המשטרה ולאלוף פיקוד מרכז. "אנחנו המומים מהטיפול במפגעים בשטח והמומים עוד יותר כיוון שלמיטב ידיעתנו טרם נעצר אף פורע, הרכוש הגזול לא הושב ותחושת ההפקרות כלפיי כל מה שעברנו נמשכת", כתבו ההורים.

הם הוסיפו כי "אין ספק שחקירה נחושה והעמדה לדין של המפגעים תעזור לשיקום ילדינו ולהחזרת תחושת הביטחון והאמון של הילדים במערכות הצדק". "מנגד", ממשיכים ההורים, "מצב בו יתהלכו המפגעים חופשי בלא לתת את הדין יש ה כדי להעמיק את הפגיעה והטראומה".

ההורים מוחים במכתבם גם כנגד יחסה של המשטרה אל האבות שהגנו בגופם על הילדים. "קיבלתי את הבן שלי במתנה", מספרת אחת האימהות. "אני לא מבינה מדוע האבות נחקרים במשטרה. על מה? על כך שהם הגנו בגופם והצילו את הבן שלי וחבריו? בלעדיהם הייתי עכשיו יושבת שבעה. הם גוננו בגופם על הבן שלי. חטפו את האבנים, את הנאצות - מישהו פה השתגע".

אביצור ליבמן משחזר את רגעי האימה

בשבוע שעבר הגישה מחלקת נפגעי עבירה בארגון 'חוננו' בקשה דחופה למפקד מחוז ש"י במשטרה ובה דרישה להקמת צוות חקירה מיוחד למעצר הפורעים הערבין.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף בחריפות את החלטת המשטרה לחקור את ההורים. "ההחלטה של משטרת ישראל לחקור את הקורבנות של ניסיון הרצח והלינץ באזור מגדלים מקוממת. הילדים ניצלו רק בזכות תושייתם של האזרחים שהצילה אותם ממוות ודאי".

"במקום לרדוף, להשיג ולעצור את המחבלים שביצעו את המעשה הנורא הזה מערכת הביטחון מחלישה את כוחו של עם ישראל ומחבלים שרואים מהצד ייתכן ומקבלים כוח להמשיך ולפגוע חלילה באזרחי ישראל", הוסיף עו"ד קידר.

הוא קרא לצבא ולמשטרה, "לעשות את תפקידם לעצור את הפורעים לטפל לאלתר בעניין ולהשקיע את מירב המאמצים והכוחות ללכידת הפורעים המפגעים, מיצוי הדין עימם קריטי לבטחון ולתחושת הבטחון של הציבור הישראלי בכלל ושל תושבי ההתיישבות בפרט".