חיפה ואילת הערב
חיפה ואילת הערבצילום: פרנסיסקו די סטסיו

אין כמו בארץ. את העונה הנוכחית פתח שרון דרוקר בבולגריה, שם אימן את אקדמיק סופיה. אחרי שעבר בין היתר בהפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון, שב הערב (שני) דרוקר לשלולית הישראלית כשערך את הופעת הבכורה שלו כמאמן הפועל אילת באולמו הביתי החדש, אולם בגין שבעיר התיירות הדרומית.

מדובר בסגירת מעגל עבור המאמן הוותיק, כשבדומה לקודמו בתפקיד המאמן באילת, מאיר טפירו שפוטר, גם דרוקר שיחק במדי הדרומיים - בתחילת שנות ה-90, איתה עלה מלאומית ב' ושיחק במדיה שנתיים נוספות בליגה הבכירה.

בדומה לדרוקר, גם דרווין קיצ'ן יקווה לשכוח במהרה את המשחק הערב שהיה גם הבכורה המחודשת שלו בישראל. בדומה למאמנו, גם לקיצ'ן היה זה משחק פיקנטרי, כשאת הקדנציה הקודמת שלו בארץ פתח גם מול מכבי חיפה, כששיחק אז במדי נהריה.

באילת קיוו להמשיך את המומנטום שלהם מלפני פגרת הנבחרות, אז ניצחו את גלבוע/גליל צוות עוזרי המאמן באילת, אך מולם ניצבה מכבי חיפה המשתפרת.

חיפה, שעד המחזור האחרון לפני הפגרה, עוד החזיקה במאזן עגום של ניצחון בודד ונראתה בצרות קשות בתחתית, צברה הערב ניצחון שני ברציפות בליגת העל הישראלית, לראשונה העונה, כשניצחה בחוץ את האילתים בתוצאה 86:81.

הדרומיים במשחק הראשון תחת אימונו של דרוקר פתחו רע מאוד את המשחק כשכבר מהפתיחה פיגרו בהפרש דו ספרתי עם 17:4, ואל הפסקת המחצית ירדו כשהם מפגרים הרחק מאחור עם 44:25. ברבע האחרון ניסו המארחים להציל את הכבוד העצמי שלהם וכמעט שהצליחו, אבל זה היה כבר מעט מדי ומאוחר יותר מדי.

אפיק ניסים שהיה למצטיין הניצחון האחרון של אילת לפני הפגרה סיים את המשחק עם 0 נקודות ב-22 דקות.

למעשה, הדרומיים ממשיכים לאכזב ביכולתם ובעיקר בביתם, כשנותרו הקבוצה היחידה בליגת העל העונה שעוד לא ניצחה בביתה.

קלעו להפועל אילת: מייק רוסאריו 27 נקודות, עמית שמחון 21, ג'ורדן לויד 14, דימיטריוס טרידוול 12, דמיון ג'יימס 4, ניב ברקוביץ' 2, דרווין קיצ'ן 1.

למכבי חיפה: אנג'ל רודריגס 28 נקודות, ווילי וורקמן 15, ברנדון בואומן 11, רג'ילנד באקנר 10, דגן יבזורי 6, עוז בלייזר 6, פרדריק בורדיון 6, גוני יזרעאלי 2, דניאל קופרברג 2.

במשחקים נוספים שהתקיימו הערב ונעלו את מחזור מספר 8 בליגת ווינר סל, ניצחו גלבוע גליל ועירוני נהריה בתום משחקים גדולים.

גלבוע/גליל הצפונית בהרכב חסר ולא בפעם הראשונה שלה העונה, כשהיא עם שלושה זרים בלבד, ללא סטון המצויין אותו שיחררה וללא יחזקאל סקוורר הפצוע, התעלתה על עצמה וכנגד כל התחזיות והציפיות דרסה את בני הרצליה באולמה הביתי, אולם היובל המכונה "המבצר" בתוצאה 99:74.

מנגד, נהריה כבר פיגרה בהפרש דו ספרתי במהלך הרבע השלישי מול מכבי אשדוד המפתיעה. אבל כמו בשלוש הפעמים ביניהן בשנה האחרונה, שוב הצליחה נהריה להיחלץ מהפסד כשריצת 28:4 במחצית השניה בהובלת יפתח זיו, יהונתן שולדבראנד ואיגור נסטרנקו הביאה לניצחון דרמטי בתוצאה 81:76. ככה חוזרים מפגרת נבחרות.