תלמידי הישיבה
תלמידי הישיבהישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי- סוסיא

צה"ל מפרסם היום את נתוני הגיוס, הגיוס לקרבי ונתונים נוספים ובצמרת טבלת בתי הספר המובילים בשיעור גיוס, מיצוי לחימה ומיצוי לקצונה נמצאת הישיבה התיכונית 'בני עקיבא' בסוסיא שבדרום הר חברון.

ראש הישיבה, הרב נועם פרל, שוחח איתנו ביומן הצהריים על ההישג.

הרב פרל לא נשמע מופתע במיוחד מהנתון. לדבריו הישיבה בראשה הוא עומד נמצאת מזה שנים בצמרת הטבלה ולעיתים די בשני בחורים שעוברים ללימוד של שנתיים שלוש בישיבה גבוהה כדי שהניקוד בטבלה המדוברת יוריד את הישיבה במקום אחד או שניים. כך או כך הוא גם אינו מתרגש מהפרסום ורואה בו רק את תחילת דרכם של תלמידיו.

זו תחילת הדרך, הוא אומר ומזכיר כי התחנות המשמעותיות יותר שבהן יצטרכו התלמידים להוכיח מצוינות כוללות את עולם בית המדרש, את הקמת המשפחה והתרומה לאומה ולעולם במכלול תחנות החיים. "רק התחנה הראשונה בידינו. אני שמח אבל לא עף על עצמנו ומודה לקב"ה ושואל איך מעבירים את היתרון הזה לשאר שדות העשייה בישיבה"

כשנשאל איך בכל זאת מגיעה הישיבה שלו להישג המדובר הוא אומר שהכול מתחיל בבית המדרש, אותו הוא רואה כ"חדר כושר לחיזוק שרירי המידות, זה דבר שאנחנו מאוד מאמינים בו. לימוד תורה כדי לעצב את המידות, ענווה ומסירות נפש ומידות טובות שרבותינו חינכו אותנו לאורן". כאשר בית המדרש מצטרף לתכנית לימודית הכוללת את אהבת הארץ דרך הרגליים הדברים באים לידי ביטוי בין השאר גם בנתון הצה"לי. "המון שטח, אהבת ארץ ישראל, סיורים סדנאות, 160 ימי שטח ב-4 שנים", הוא מזכיר פרטים מתוך תכנית הלימודים בישיבתו הייחודית. "שני הדברים הללו יצמיחו בעזרת ה' לעם ישראל את האנשים הנכונים".

לנוכח דבריו אודות חשיבות הצניעות והענווה נשאל הרב פרל כיצד הדברים מתיישבים עם תנאי קבלה לא פשוטים המותירים רוב גדול של מתמודדים על מקום בישיבה עם תשובה שלילית. לדבריו השאלה נטועה באגדה אורבנית חסרת בסיס ואין קושי מיוחד להתקבל לישיבה, "מי שמתעניין בתחומי הסביבה ואכפת לו מעצמו הוא בפנים", הוא אומר. "בסופו של יום מי שמתאים ורוצה נכנס".

עוד נשאל הרב פרל אם המיקום של הישיבות התיכוניות בצמרת טבלאות הגיוס לצה"ל מלמדת על אוטומטיות מסוימת שהופכת את הציונות הדתית למובנת מאליה בעיני הצבא, ומשום כך ראשי הצבא קשובים יותר לדרישותיהם של אחרים ופחות לדרישות הציונות הדתית בוויכוחים השונים. "לירות ולבכות בעינינו זו לא השיטה", משיב הרב פרל. "יורים וממשיכים ובסוף האמת מראה את דרכה. מי שנאמן לדרך והוא ערכי אז המחסום יוכל לעצור אותו לעוד שבוע או שנה-שנתיים אבל החיים זורמים. מי שחדור אמונה, ולא משנה מאיזה מגזר הוא מגיע, מצליח כי הוא עושה ומי שלא עושה נשאר בשולי הדרך. אנחנו ממשיכים מחייכים בשמחה והכרת הטוב על שזכינו להיות חלק מהעניין של עם ישראל בדור הזה".