הרב הלל הורוביץ
הרב הלל הורוביץצילום: אלירן אהרון

קו תחבורה ציבורית חדש - קו 84 - הושק בשבוע האחרון לטובת העולים להר הזיתים. הקו יוצא מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת היישר להר הזיתים.

מאז הקמת הקו מאות אנשים כבר עשו בו שימוש ופקדו באמצעותו את קברי בני משפחותיהם וקברי רבותיהם בהר הזיתים.

קו האוטובוס, הפועל בימי הביקוש א- ה, בין השעות 08:30 עד 19:45- נע בציר קצר ויעיל מאוד- מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, דרך קריית הממשלה במזרח ירושלים, למצפה רחבעם בפסגת הר הזיתים, וחזרה לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

הקו החדש הוקם ביוזמת ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שר התחבורה ישראל כץ ובשיתוף הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר לאחר השקת הקו כי "הר הזיתים הינו מקום חשוב מאוד והקמת תחנת האוטובוס הינה נחוצה. אני בטוח כי הודות לקו החדש עוד רבים יבואו לפקוד את הר הזיתים. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ על הסיוע והתמיכה בקידום הקו ואישורו".

מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ הוסיף כי פתיחת קו אוטובוס חדש מתחנות הרכבת הקלה להר הזיתים כבר מוכיחה את עצמה ואנשים רבים מגיעים בהמוניהם ונוסעים לפקוד את הר הזיתים.

"שאיפתנו היא להגביר את כמות האוטובוסים עד למצב שהקווים יצאו בכל רבע שעה, אך זה תלוי בביקוש. ככל שתתגבר תנועת האנשים, תגביר "אגד" את פעילותה בהר והקווים יפעלו בתדירות גבוהה יותר", הוסיף.