אריה דרעי
אריה דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

יו"ר תנועת ש"ס, השר אריה דרעי, תקף הבוקר (ד') בחריפות את מנהלי פרויקט הבניה 'גינת דוד' בבני ברק הבונה מאות יח"ד בעיר לציבור החרדי תוך ניסיון להדיר רוכשים פוטנציאליים מבני עדות המזרח.

"בושה! בבוקר שהגויים מכירים ביהודים, היהודים מתכחשים לעצמם", אמר דרעי. "כואב לשמוע שדווקא בעיר התורה והחסידות בני ברק, שם הציבור הספרדי זוכה לפריחה ושגשוג, מוסדות הוקמו לתפארת וקהילות הולכות ומתרחבות - החליטו קבוצת אנשים להדיר את רגלי ציבור עדות המזרח. זו לא דרכה של תורה.

דרעי הבהיר כי יעשה שימוש בכלים העומדים לרשותו כדי למנוע תופעות מסוג זה. "אכנס הבוקר ישיבה עם גורמי המקצוע על מנת לדאוג שלפרויקט זה ודומיו לא תהיה אף דריסת רגל במדינת ישראל. אמשיך להילחם מלחמת חורמה באפליה בכל הכח ובכל הכלים שעומדים לרשותי, עד כאן. אני ספרדי גאה!", הבהיר.

הבוקר פורסם תחקיר ב'ידיעות אחרונות' ממנו עולה כי פרויקט הבניה 'גינת דוד' בבני ברק מפלה אוכלוסיה ספרדית לרעה כאשר הוא מעדיף למכור דירות לאשכנזים. מהתחקיר עלה כי פונים בעלי שם משפחה מזרחי שביקשו לרכוש דירה בפרויקט, הופנו במקרה הטוב לקומות עליונות - שם הביקוש אינו כה גדול בשל ההחמרה שלא לעשות שימוש במעליות שבת.

החברה הדפה את ממצאי התחקיר ואמרה כי "חברת גינות דוד משווקת דירות בהצלחה לכלל האוכלוסייה החרדית, ללא הבדל עדה או חוג, ועל כך יעיד תמהיל החוזים שנחתמו בפרויקט, הכולל בני כל העדות והחוגים, כולל רבים מבני עדות המזרח.

"הכתבה מנסה לצייר מצג שווא של דחיית רוכשים ספרדיים, וזאת על פי קטעי שיחות שהוצאו מהקשרן באופן מגמתי. לצערנו, יש אנשים שמפרשים מלאי דירות שאזל בקומות מסוימות כדחייה על רקע עדתי. כאמור, הדבר הינו מופרך מיסודו. אנו גאים לשרת את כלל הציבור החרדי כפרויקט המוביל והמבוקש בלב בני ברק".