אוהדי מכבי ת"א. בספרד חוששים מעימותים
אוהדי מכבי ת"א. בספרד חוששים מעימותיםצילום: פלאש 90

"אירוע בדרגת סיכון גבוהה", כך מגדירה משטרת ספרד את משחק הכדורגל בין מכבי ת"א לוויאריאל הספרדית, במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית שיתקיים מחר, יום חמישי בספרד.

על אף העובדה כי המשחק בין שתי הקבוצות יתקיים לפרוטוקול בלבד, שכן המכבים מת"א כבר איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא, במשטרת ספרד נערכים בכוחות מתוגברים לקראתו בשל הפגנות פרו-פלסטיניות ואנטי-ישראליות שמתוכננות להתקיים בסמוך לאצטדיונה של וויאריאל, אצטדיון 'לה-סרמיקה', ואף בתוכו בפתיחת המשחק ובמהלכו.

על פי המידע שיש בידיי המשטרה הספרדית המקומית, עשרות אוהדי הקבוצה הספרדית יגיעו עם שלטי ענק בגנות ישראל, עליהם ייכתב סלוגן מיוחד שהופץ לקראת המשחק מול הקבוצה הישראלית מת"א - "כרטיס אדום לישראל".

החשש של המשטרה המקומית הוא עימות בין שני מחנות האוהדים, הספרדים ואלה הישראלים, כשלמעלה מ-1,300 אוהדים ישראלים כבר הבטיחו את מקומם לקראת משחקה האירופי האחרון של קבוצתם העונה.

בשל החשש מהאלימות, הקימה המשטרה המקומית ועדה מיוחדת שכונסה בעיר לקראת המשחק, וזו הודיעה כי תכריז על המשחק כ"אירוע בדרגת סיכון גבוהה". משכך, הוחלט כי בסביבת האצטדיון הספרדי ובתוכו יוצבו כוחות אבטחה מתוגברים וכן יערכו בדיקות קפדניות בשערי הכניסה.

כאמור, עבור הצהובים מת"א המשחק יהיה לפרוטוקול בלבד, כשאלה הודחו כבר במחזור שעבר מהמפעל השני בחשיבותו בכדורגל האירופי, שכן בחמישה משחקים בשלב הבתים של הליגה האירופית השיגו התל אביבים נקודה אחת בלבד ללא שער זכות אחד, כשהנקודה שהושגה הייתה לאחר תוצאת תיקו 0:0 בייתית, מול הספרדים אותם יפגשו מחר שמוליכים את הבית עם 11 נקודות והבטיחו את העפלתם לשלב הבא.