ח"כ אמסלם
ח"כ אמסלםצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

האם ראוי שחברה שהפרה הסכם כתוב עם המשטרה תמשיך לספק לה שירותי ייעוץ?

שאלה זו נדונה היום (רביעי) בוועדת הפנים, לאחר שהמשטרה מממשיכה להעסיק את חברת גולדפינגר תקשורת, שיושב הראש שלה ליאור חורב הפר התחייבות והתבטא ברשתות החברתיות נגד יו"ר ועדת הפנים ואנשי ציבור.

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם ביקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. כזכור, ליאור חורב הודיע שהוא אישית מפסיק לספק שירותי ייעוץ למשטרה, אבל ההתקשרות עם חברת גולדפינגר נמשכת.

תנ"צ אילת אלישר, יועצת משפטית של המשטרה, אמרה בדיון הבוקר "אנו מקבלים מחברת גולדפינגר מגוון רחב מאד של שירותים. זה השוק הפרטי, לא שוטר. פעם ראשונה שהוא התבטא, התרענו וזה נפסק".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, סיפר "ביקשתי לראות את מכתב ההתראה הזה. אמרו לי אין. עוזר המפכ"ל כתב לי: 'לא כותבים מכתבים כאלה'. אז איפה נזפת בו? במעלית?". אלישר השיבה: "הועבר לגולדפינגר שיפסיק".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, קבעה כי "הייתה הפרה של ההסכם. השאלה אם זו הייתה הפרה יסודית".

ח"כ אמסלם אמר "נניח שליאור חורב היה כותב באופן סדרתי על מנדלבליט או על המפכ"ל – זו הפרה יסודית? הייתם נותנים לו נזיפה? תוך 30 שניות הוא לא היה שם". המשנה ליועמ"ש הזכירה כי "היו גם ציוצים נגד היועץ המשפטי לממשלה".

אמסלם הוסיף וטען כי "משרד כזה לא יכול לקבל פרנסה מהמדינה. או שאתה עובד איתנו או שאתה מכפיש אותנו. הוא מכפיש את המדינה, ובוא תן לנו ייעוץ תקשורת. יועץ תקשורת הוא לא צבעי. היועץ המשפטי של המשטרה לא יכול לייצג במקביל מישהו שתובע את המשטרה. שומעים אותנו ועוקבים עשרות אלפי ספקים ואומרים לעצמם – נפתח גן החיות – הכל מותר".

זילבר הודתה כי "זו סוגיה מטרידה בהחלט. לכן משרד המשפטים התעסק בה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הקשתה, "לא שמענו איזו פעולה נעשתה. המשטרה חתמה על הסכם עם חברה. האדם הפר הסכם. מה נעשה?".

זילבר אמרה כי "אפילו אצל אברהם אבינו נאמר כי האיש אחד יחטא ועל כל העדה יצא הקצף?'". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, ענה לה "זה בעל הבית חטא. לא מדובר בפועל. חושבים שאני טיפש. זו תשובה לא אינטליגנטית. מה צריך מגולדפינגר? את ליאור חורב. אתם משחקים בנדמה לי. ציפיתי שההתקשרות תיפסק. מבקר המשטרה כתב על כך. זה כסף ציבורי שמכפיש אותנו.

''כל הערכים פה התהפכו. אתה פונה לשומר – היועץ המשפטי לממשלה, ואומר לו תתעורר. תראה מה שאני רואה, אבל מר שומר לא רואה כלום".

זילבר ציינה כי "האדם שהתבטא בצורה לא ראויה כבר לא מועסק". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, התעקש: "זה טיעון לא חכם. כל מי ששומע מבין שיש פה ישראבלוף".