יאיר לפיד בוועידת הג'רוזלם פוסט

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח''כ יאיר לפיד, נאם היום (רביעי) בוועידת הדיפלומטים ה-6 של הג'רוזלם פוסט שנערכה בירושלים והתייחס לנושאים המדיניים.

''הגיע הזמן שהעולם יכיר בירושלים מאוחדת כבירת מדינת ישראל", אמר לפיד על רקע כוונת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים. ''לא מכתיבים מדיניות על פי איומים והפחדות. אם הטיעון היחיד נגד העברת השגרירות זה אלימות זה רק מוכיח כי זה הדבר הנכון לעשות. עכשיו הזמן לעשות את הדבר הנכון".

על ההתבססות האיראנית בסוריה אמר לפיד כי "איראן בונה בסיסים צבאיים בסוריה רק מספר קילומטרים בודדים מגבול ישראל. מדינה שמאיימת בהשמדת ישראל, בונה את היכולות לנסות ולעשות זאת''.

הוא הדגיש, ''המציאות החדשה בסוריה היא שאיראן תוקעת שורשים בשטח, זה כבר לא רק חיילים על אדמת סוריה''.

ח''כ לפיד קרא לקהילה הבינלאומית להכיר בריבונות מלאה של ישראל על רמת הגולן. "זו הסיבה שאין שום מציאות שבה יכולים או צריכים לצפות מישראל להחזיר את רמת הגולן. אם היינו מחזירים את הגולן לסוריה, כפי שהעולם דרש מאיתנו, היו היום חיילים איראנים מעבר לגליל וארטילריה איראנית שמאיימת ישירות על אזרחי מדינת ישראל. הגיע הזמן שהעולם יכיר בריבונות מלאה של ישראל ברמת הגולן''.

לסיום אמר לפיד, "ישראל היא מדינה שבחרה בחיים. זאת הסיבה ש- 70 שנה אחרי כ"ט בנובמבר ישראל הפכה להיות מדינה חזקה, מרתקת ומשגשגת. מהחולות הריקים של המדבר במזרח התיכון, יצרנו מעצמת הייטק, תרבות משגשגת, מדע וחדשנות.

''ישראל היא גם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מגינת זכויות אדם ומיעוטים, הקהילה הלהט"בית, חופש דת וחופש הביטוי'', הוסיף לפיד.