ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (רביעי) את ההכרזה הצפויה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. ‏

"הזהות ההיסטורית הלאומית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום ובמיוחד ביום הזה", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו תוך כדי נסיעה בירושלים.

קודם לכן נאם נתניהו בכנס הדיפלומטים השישי של הג'רוזלם פוסט אולם למרות הציפיות בקהל הוא לא התייחס להכרה האמריקנית בירושלים או להעברת השגרירות.

"קורה לישראל משהו גדול ביחסי החוץ - גם בעולם הערבי. יש שם מגמה ברורה של שינוי במחשבה שלהם כלפינו", אמר נתניהו כשמאחוריו מוקרנת מצגת שמפארת את יחסי החוץ של ישראל.

ראש הממשלה הסביר שהיחסים הטובים של ישראל עם העולם נובעים בראש ובראשונה מטעמים כלכליים בזכות התעשיות המשגשגות של ישראל בעיקר בתחום הטכנולוגי. "אתם משתמשים בוייז?", שאל נתניהו את הקהל, "זו טכנולוגיה ישראלית" ענה והמשיך לספר על חברות נוספות כמו מובילאיי. "כי מציון תצא תוכנה" אמר.

"איראן מאיימת על העולם כולו ואם היא לא תיעצר תהיה לה אפשרות להעשיר אורניום ולייצר 200 פצצות", אמר נתניהו בנאומו, "זאת בגלל שאיראן רוצה לכבוש לא רק את ישראל אלא את מזרח התיכון כולו. היא מחפשת לבנות גשר יבשתי ולבנות אימפריה דרך עיראק סוריה ותימן".