סופגניות, חגיגה של קלוריות
סופגניות, חגיגה של קלוריותצילום: קוביס

משב הרוח החורפי, הגשמים שהחלו לרדת ושמונה ימים של חג קלורי במיוחד, מספקים עילה כרונולוגית לעליה מהירה במשקל, ולחוסר איזון בתפריט היומי המומלץ.

רבקה הררי, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה של המרכז הרפואי הדסה עין כרם, מתריעה בפני הסכנות הבריאותיות הטמונות בצריכת מזון ממותק או מטוגן, ומספקת מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם להתחמם באמצעות תזונה בריאה ולעבור את ימי החנוכה במינימום שמן ובמקסימום בריאות:

  • למנה הראשונה בחורף, מרק! – שתיית מרק חם בחורף, תורמת לחימום ויעילה מאד במקרה של מחלה, כאשר התיאבון יורד. כדי להעשיר את ערכיו התזונתיים של המרק, ממליצה הררי להוסיף קטניות המספקות לגופנו מקור לחלבון, סידן, ברזל וסיבים תזונתיים. בנוסף, פתיחת הארוחה במרק חם, ממתנת את בולמוס הרעב ומייצרת הרגלי אכילה נכונים ובריאים יותר. את שיטת המרק מיישמת הררי בתפריט המרכז הרפואי הדסה, שם משלבים מנת מרק בכל יום, כל השנה.
  • לפני הסופגנייה, אוכלים ארוחה! - "נס פך השמן, נעשה בפך שמן קטן שגדל עם השנים והפך למוקד העניין בחג החנוכה" מציינת הררי, וממליצה להקטין את צריכת השמן מבלי למעט במנהג הקדום. לכן, אם אתם המארחים, דאגו לארוחת ערב הכוללת מרק וסלט חי בשילוב שמן זית. את הלביבות ניתן לאפות ולהכין מירקות. את הסופגנייה, הגישו לקינוח ולא בתחילת הסעודה, היא אינה משביעה ומונעת אכילה בריאה ונכונה. אם הוזמנתם למסיבת סופגניות ולביבות, השתדלו לאכול את ארוחת הערב בבית ולדגום מזון מטוגן באופן מתון ובחצי הכמות.