מפקדי הצנחנים באימון
מפקדי הצנחנים באימוןצילום: דובר צה"ל

לאחר תעסוקה מבצעית משמעותית של חטיבת הצנחנים בגזרת עזה ובחטיבת המרחבית "שומרון", פתחה חטיבת הצנחנים את תקופת האימון הנוכחית באימון מפקדים נרחב המדמה מלחמה בגזרה הצפונית.

במסגרת האימון עברו כלל מפקדי החטיבה שלושה ימים אינטנסיביים שהתמקדו בלחימה בעומק האויב והעצימו את תפקיד המפקד במתווה ייחודי זה.

כחלק מהאימון עברו המפקדים יום הכשרה משותף עם חיל האוויר בשדה דב, שבמסגרתו הוטסו המפקדים לבסיס האימונים ״אליקים״ שבצפון, במטרה לדמות טיסה אל עומק שטח האויב.

לאחר מכן המשיכו אל תחנות בהן תורגלו בלחימה בגזרה הצפונית ובמתווה האופייני לה. הלוחמים תרגלו מגוון תרחישים רטובים ויבשים, והתאמנו בין היתר במתחם הלוחמה בשטח בנוי ובמתווה הסבך. בהמשך עברו המפקדים שיעורי הסוואה, הסתערות וכדומה.

מפקד בחטיבת הצנחנים נושא באחריות גדולה- בזמן לחימה במתווה העומק יצטרך המפקד להנהיג את לוחמיו וליישם את ערכי העצמאות, המנהיגות והיוזמה. ימי האימון היו משמעותיים בעבור דרג המפקדים בחטיבה, שזכה לבחון וליישם את ערכי המנהיגות של המפקד שבשטח.

סרן ינון לויאן, מפקד פלוגה בגדוד 101 בצנחנים, אמר לערוץ 7 כי ״דמות המפקד בעומק האויב תכריע את המלחמה הבאה, ההחלטות שיקבל גורליות ולכן אני מצפה מכל מפקדי הפלוגה עליה אני מפקד להנהיג את לוחמיהם באחריות, מקצועיות, יצירתיות ואומץ״.

לויאן הדגיש, ''אימון המפקדים הוכיח כי מפקדי החטיבה ערוכים ומוכנים ללחימה בכל גזרה מבצעית אליה נדרש''.