הרב ריסקין
הרב ריסקיןצילום: אלירן אהרון

הרב שלמה ריסקין ראש מוסדות אור תורה סטון ורבה של אפרת שנמצא כעת בארה"ב מספר לערוץ 7 על התחושות בקהילה היהודית בעקבות הצהרת הנשיא האמריקאי.

"זה יום מאוד מרגש במיוחד ליהודים האורתודוכסים היהודים שאכפת להם ממדינת ישראל וארץ ישראל ולכן התחושות חיוביות מאוד. כל הכבוד לנשיא טראמפ שאחרי כל כך הרבה שנים זה קורה כי זה כבר היה צריך לקרות מזמן".

לדבריו הנשיא טראמפ נתן את תשובת המשקל לקודמו בבית הלבן, "העובדה שהנשיא הקודם וגם האו"ם דיברו על הכותל המערבי כשטח כבוש זה מה שחייב את הנשיא טראמפ להכיר בירושלים. יש לישראל את הזכות לקבוע את עיר הבירה שלה והיא ירושלים זאת המציאות.

''הפלשתינים מוכרחים להכיר את האמת בזכות שלנו על ירושלים ואפילו בהר הבית וזה מאוד חשוב שהנשיא האמריקאי אומר בפה מלא שירושלים היא של עם ישראל. זה גם מה שיכול לקדם את השלום כי אי אפשר להמשיך בדיאלוג שמבוסס על השקר הפלשתיני שאף פעם לא היה בית מקדש והר הבית הוא מקום קדוש לפלשתינים, את הרעיון הזה היה צריך להפריך פעם אחת ולתמיד".

הרב ריסקין מקווה שעוד מדינות ילכו בעקבות ארה"ב ויכירו בירושלים, "כרגע אני מאוכזב מתגובת אירופה שלדעתי היתה צריכה לקבל את זה בשתי ידיים אבל אני מקווה שכל המדינות יכירו בהיסטוריה של העם היהודי, השקר הפלשתיני שנאמר באו"ם והעולם שתק זה כתם לעולם, טוב שטראמפ הראה לכולם את הדרך. הגיע הזמן שגם הפלשתינים יבינו ששום פתרון כולל שתי מדינות לא יתבסס על השקר הפלשתיני לגבי ירושלים".