הרב פרץ איינהורן עם חיילים
הרב פרץ איינהורן עם חייליםצילום: שמואל הס

מאות אמהות שבניהן משרתים בצה''ל חתמו על עצומה הקוראת לרטמכ''ל גדי איזנקוט לאפשר לרב פרץ איינהורן, קצין ורב במילואים, למסור שיעור חיזוק לחיילים בעיר הבה"דים מדי יום א'.

כזכור, כפי שנחשף בערוץ 7 לפני כחודשיים, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה האלוף אהרון חליוה הורה שלא להתיר לרב איינהורן להעביר את השיעור לחיילים שנקרא ''שמחת יום א'".

האמהות אינן מבינות מדוע נאסר על הרב איינהורן לקיים שיעור ושיחת מוטיבציה לחיילים המעוניינים בכך, כשהם אינם בפעילות ומחוץ לשטח הצבאי.

במכתב האמהות אמר כי ''השיעורים של הרב פרץ אינם רק סיפורים ומעשיות אלא דחיפה ועידוד לעשייה צבאית וחברית בפועל. השירות הצבאי הוא ערך מקודש עבור הרב פרץ איינהורן ועל כן חשוב לו להקדיש להם מזמנו ומרצו, וכל זאת מתוך שמחה ואהבה גדולה לחיילים- והחיילים מצדם אסירי תודה לו על כך''.

הן מבקשות מהרטכ''ל, ''אנא אל תמנע מבנינו ללמוד תורה בזמנם הפנוי, אל תמנע מהם את האפשרות לרומם את רוחם בעשייה השוחקת. אפשר לרב פרץ לקיים את שיעוריו מחוץ לכותלי הבסיס''.

קטע משיעורו של הרב איינהורן

הרב פרץ איינהורן אמר לערוץ 7 בתגובה לעצומת האמהות כי "פניית האמהות מרגשת ומחזקת אותי מאוד. אני סומך על הרב הצבאי הראשי ועל הרמטכ"ל והאלוף שימצאו פיתרון שיאפשר את החזרת השיעור למתחם ההמתנה לאוטובוסים מחוץ לבסיס''.

הרב איינהורן מעיד כי ''בכל יום ראשון ממתינים במתחם הזה 10,000 חיילים וחיילות, לאיסוף לבסיסיהם, ויש שם שמירה של חיילים בכל המרחב. בכל יום ראשון בשש שנים האחרונות זכיתי לשבת וללמוד תורה עם עשרות ומאות חיילים דתיים, בוגרי ישיבות וחיזקתי להם את המוטיבציה - להמשיך ולתת את כל הלב לעם שלנו, למדינה שלנו ולצבא שלנו.

''עשרות ומאות חיילים וחיילות מתקשרים ושולחים הודעות ושואלים: מתי השיעור יחזור, אך לצערי, אין לי תשובה. הייתי יושב עם חיילים שהיו מגיעים בכוונה מוקדם כדי להתייעץ על קשיים בצבא- בעיות בצבא ואפילו בבית, ועל התלבטויות על יציאה לקורס מ''כים וקורס קצינים והייתי מעודד אותם ומחזק אותם להמשיך ולשרת מתוך גבורה ואהבת ישראל, וכך גם בכל סוף שיעור, שארך שלוש שעות, המשכתי לשבת ולדבר עד הצהריים עם החיילים בני הישיבות ומעודד אותם להיות חיילים מקצועיים שקשורים חזק לתורה.

''קיבלתי עשרות שיחות באמצע הלילה ובאמצע השבוע מחיילים שביקשו עידוד נוסף. ולאחר כשנה, שנתיים ויותר התקשרו להגיד תודה, ושזה מה שממש עזר להם להמשיך על אף הקשיים. אני זכיתי ועדיין זוכה להיות בקשר אישי עם מאות חיילים ששיתפו אותי בבעיות אישיות ומשפחתיות קשות מאוד, ואני ניסיתי בכל דרך לעזור להם ולשמור עליהם זקופי קומה לאומית ומלאי מוטיבציה''.

הרב איינהורן מדגיש כי ''החיילים בני הישיבות ממש שמחו שהיה להם בשטח מישהו שמדבר איתם בגובה העיניים ומבין לליבם. כואב לי הלב ממש''. הוא הזהיר כי ''ביטול השיעור מהווה פגיעה ממשית במוטיבציה ובמקצועיות של מאות ואלפי חיילים''.

לחתימה על העצומה