לשכת הרמטכ"ל, היום
לשכת הרמטכ"ל, היוםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אמיר ברעם הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף ומונה למפקד הגיס הצפוני בטקס חגיגי שנערך בלשכת הרמטכ''ל במחנה "רבין" (הקריה) בתל-אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

האלוף ברעם, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד עוצבת "הגליל", יחליף בתפקידו את מפקד הגיס הצפוני היוצא, אלוף תמיר היימן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כראש אגף המודיעין בחודשים הקרובים.

השר ליברמן פנה בטקס לאלוף היוצא, "תמיר, תודה על קדנציה מוצלחת כמפקד הגיס. אמיר, אתה מקבל אחריות על אחת המשימות החשובות ביותר בצה"ל- הכנת הקצונה הבכירה. אנחנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות ואמצעי לחימה מתקדמים, אבל היתרון המרכזי של צה"ל הוא לא בכמות, אלא באיכות החיילים והמפקדים. היא שתבטיח את הניצחון על אויבינו".

איזנקוט אמר "אני חושב שבשלוש השנים האלה תמיר קידם מאוד את התכנון, הפיקוד, החיבור והאמון בין מפקדת הגיס לאוגדות וזה בא לידי ביטוי באופן שבו תמיר פיקד על תרגיל הגיס. האופן שבו ראיתי אותך, תמיר, מפקד על התרגיל בכישרון רב והאופן שבו אתה יחד עם מפקד הפיקוד מתחקרים את התרגיל הזה ומאפשרים למידה לצבא כולו.

''אמיר, מפקד מצטיין, ראיתי אותך בשורה ארוכה של תפקידים- ממפקד גדוד בלחימה דרך פיקוד של שתי אוגדות מרכזיות בצה"ל כמפקד אוגדה 98 ומפקד אוגדה 91, פיקוד שבוצע בכישרון רב והביא לידי ביטוי את ההצטיינות שלו באופן שבו האוגדות היו במוכנות, ההבנה המעמיקה, התכנון, התרגילים וההתמודדות והפיקוד על גזרה רגישה מאוד. אנחנו מפקידים היום את הפיקוד העיקרי של כוחות צה״ל בלחימה בחזית העיקרית תחת פיקודך ואני משוכנע שתדע להשחיז את החרב הזו ולהכין אותה ליום פקודה".

מפקד הגיס הצפוני היוצא, אלוף תמיר היימן, סיפר "התהליך הארוך והיסודי שבוצע בפיקוד הצפון תחת שני מפקדי הפיקודים, איתם זכיתי לעבוד, הוביל להכרה באיכות הכוללת המושגת כתוצאה מקיומו של הגיס. תהליך זה שהתחיל בעיצוב ותכנון תפיסת מלחמה חדשה בלבנון, המשיך דרך אימון של כלל האוגדות וביצוע השתלמויות מקצועיות רלוונטיות, והסתיים בתרגיל הגיס, הביא להבנה מעמיקה של תפקיד הגיס וחשיבותו.

''מחליפי אמיר, קצין מבצעי, מקצועי ומצטיין, איש מחשבה ומעש, אני מאחל הצלחה מלאה, שנה את הנדרש, שמור וטפח את אנשיי המילואים היקרים של הגיס והמשך בשיפור כשירותינו לבצע את המשימות במלחמה".

מפקד הגיס הצפוני הנכנס, אלוף אמיר ברעם, אמר כי זו "זכות גדולה ומחויבות אדירה היא בעבורי להצטרף לפורום המטה הכללי ולפקד על גיס 479 בחזית הלבנון - בגזרה שהיא כור מחצבתי ושימשה לי דרך חיים מקצועית - גזרה בה פעלתי ולחמתי לאורך שנים רבות של שרות, בתקופות שונות, תחת אש, התרעות ובעתות רגיעה.

''הסביבה האסטרטגית בזירה הצפונית נמצאת בשינוי מתמיד והיא אינה יציבה, רוויית סיכונים ועתירת אתגרים מבצעיים ולאומיים. כך גם טבע העימותים והאיומים הקרובים והרחוקים הניצבים בפנינו. מה שלא משתנה, הוא כוחו ועוצמתו של צה"ל -ונחישותו, לעשות כל הדרוש למען שמירת השקט והביטחון במחוזותינו, ואם תיאסר עלינו מלחמה בצפון - לנצח בה!

ברעם פנה למפקד הנכנס, ''תמיר - אתה מסיים למעלה משלוש שנים של פיקוד על הגיס ובשיאו תרגיל הגיס יוצא הדופן. תרומתך האישית, האיכותית ורבת השנים לביטחון בצפון ראויה לכל הערכה!".