הנשיא טראמפ בהכרזה היסטורית

מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (חמישי) להחלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

"אנחנו מרגישים שאנחנו עומדים מול הצהרת בלפור 2", אמר נסראללה. ''כשנבין את הסכנות הכרוכות בהחלטה הזו, זה ימריץ את כולם לפעול ולקחת אחריות - ולא לציית לקולות שיישמעו בימים הקרובים. אני מצפה שנשמע קולות בעולם הערבי והאיסלאמי שיגידו שמה שאירע הוא חסר משמעות".

"כולנו יודעים שהאויב הישראלי ומנהיגי היישות הזו לא מכבדים החלטות בינלאומית. זה דבר מוכח. הם לא מכבדים אפילו הסכמים שהם חתמו עליהם. האינטרס שלהם הוא העליון מבחינתם, לא מעניין אותם מה שאומרות מדינות ערב, מדינות איסלאמיות, מדינות אירופה, רוסיה, סין, קנדה ואמריקה הלטינית", הוסיף מנהיג חיזבאללה.

עוד אמר נסראללה "למי שמתעניין בהסדר השלום, טראמפ ירה כדור אחרון. יש כאלה שאמרו שטראמפ היה אמיץ להודיע על מותו של תהליך השלום. כאשר מוציאים את ירושלים מהסוגיה הפלסטינית, אז מחסלים אותה. זה מה שעשה טראמפ.

''אומה שמוותרת על אונס ירושלים - תוותר על כל דבר. זאת השפלה של מיליארד וחצי מוסלמים, ומאות מיליוני נוצרים שהעיר הקדושה, שנושאת את זהותם ההיסטורית והתרבותית והדתית, נמסרה לידי ישות ציונית מלאכותית", טען.

"הריבונות על המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים נמצאת בידי ישראל, ולכן הקולות יגברו להקמת בית המקדש. כיום, המקומות הקדושים בסכנה, ובמיוחד מסגד אל-אקצא. מבחינת ארה"ב אין יותר סוגיה פלסטינית. אין יותר מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים", אמר נסראללה.