האופנוע שהותקף
האופנוע שהותקףצילום: פלאש 90

גיל נחושתן, צלם "ידיעות אחרונות", משחזר את רגעי האימה אמש בכביש ואדי ערה זאת לאחר שנקלע להמון ערבי זועם שתקף אותו באבנים ובסלעים.

"במהלך כל שנות עבודתי כצלם ב'ידיעות אחרונות' נקלעתי לאין ספור הפגנות. אבל אף אחת מהן לא הכינה אותי למה שהתרחש אתמול בלב מדינת ישראל", מספר הבוקר נחושתן בעיתון.

"הגעתי לוואדי ערה כדי לסקר את ההפגנה והחניתי את האופנוע לצד ניידות המשטרה בתחנת אוטובוס על כביש 65. בשלב מסוים החלו ליידות אבנים לעברנו, וכוחות היס"מ פיזרו את המפגינים כדי להרחיקם מהציר. נצמדתי לשוטרים — לפחות עד שהוחלט לפנות אותם.

לאחר שהשוטרים פונו מהשטח, ולמעשה השאירו את הצומת חשוף, מצאתי את עצמי לבד אל מול עשרות רעולי פנים שהחלו ליידות אבנים על כלי רכב. התחלתי לרוץ לכיוון האופנוע שחנה ליד צוות יס"מ. אבל כאשר החלו רעולי הפנים ליידות אבנים לכיווננו — ומטח פגע בניידת — החליט מפקד הצוות להתפנות והסביר: הוא קיבל הוראה לעזוב מיד", מספר הצלם.

"בתור אזרח במדינת ישראל, הייתי מצפה מהשוטרים לנהוג אחרת. איך ייתכן שהשאירו אזרחים ישראלים אל מול ההמון הזועם הזה? הלא תפקידם להגן עליי ועל הנוסעים שנקלעו למהומה על כביש 65.

לי לא היה זמן להרהר על כך: לאחר שנותרתי לבדי אל מול רעולי הפנים, החלטתי לרוץ על הכביש ולהתרחק מהמקום. בעודי נס על נפשי ראיתי את רעולי הפנים מרסקים את האופנוע שלי והבנתי: בעצם בריחתי כנראה ניצלתי מלינץ'.

וכך המשכתי וצפיתי ממרחק כיצד עשרות פורעי חוק זורעים הרס על אחד הצירים הראשיים במדינה. רק לאחר כרבע שעה — ולאחר שחייגתי כמה פעמים למוקד 100 — עצרתי בגופי ניידת שחלפה במקרה במקום וסיפרתי לשוטרים מה אירע. לאחר שהם הודיעו בקשר כי הם זקוקים לתגבור, אנשי היס"מ חזרו לזירה. ואני יכול רק לקוות שהם יזכרו היטב בפעם הבאה כי בשבועה שלקחו כאשר הצטרפו לשורות המשטרה, נשבעו להגן על כל אזרחי ישראל, בכל מצב".