הכיסא קרס ופגע, המלון מסרב לפצות

קשיש שנפגע בזמן נופש באילת מקריסת כיסא בלובי בית המלון הגיש תביעה נגד רשת המלונות לאחר שדרישה לפיצוי נענתה בשלילה.

ערוץ 7 , כ"ב בכסלו תשע"ח

מלונות באילת. ארכיון
מלונות באילת. ארכיון
צילום: Nati Shohat/Flash90

קשיש כבן 76, תושב באר יעקב, נפש עם אשתו במלון באילת, ובמהלך החופשה החליטו השניים לצפות יחדיו במופע בלובי המלון. הם לא תיארו לעצמם עד כמה החלטה זו תתברר כגורלית.

בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד רשת המלונות לה שייך בית המלון, נטען כי ברגע שהתיישב הקשיש על אחד מהכיסאות בלובי המלון, נשברה לפתע אחת מרגלי הכיסא, והוא הוטח בעוצמה ברצפה.

מעוצמת הנפילה ספג הקשיש חבלות קשות בכל חלקי גופו, בין היתר בגב, בישבן, בעצם הזנב וברגל שמאל. לאחר לילה רצוף של כאבים עזים, פונה האיש באמבולנס לבית החולים יוספטל באילת לקבלת טיפול ראשוני.

אלא שחרף הטיפול שקיבל, לא החלים הקשיש לחלוטין מן הפציעה - ועד היום הוא סובל מכאבים קשים בגבו, מכאבים ומגבלות ברגלו השמאלית, וכן מהקרנות ומנימול דו צדדי בגפיים התחתונות. בדיקת CT שנערכה לו העלתה כי הוא סובל מבקע דיסק. בדיקת EMG שביצע העלתה חשד כי הוא סובל גם מפגיעה בעצב הלטראלי החיצוני של ירך שמאל.

רופא מומחה לאורתופדיה, אשר בדק את הקשיש, קבע כי הוא סובל ממגבלות תנועה קשות ומכאבים עזים, והעריך את נכותו בשיעור של כ-15% על פגיעה אורתופדית ועצבית.

עוה"ד ניר אבישר, המייצג את הקשיש, פנה לרשת המלונות במכתב דרישה לפיצוי, אך הרשת דחתה את דרישתו, בטענה כי מדובר בפגיעה קלה בלבד – ולכן אין היא מתכוונת לפצות את הקשיש כלל.

בעקבות תגובת הרשת הגיש עורך הדין תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, לפיצוי מרשו על נזקי גוף כתוצאה מרשלנות, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק.

לטענת עורך הדין, לבית המלון אחריות מלאה על האירוע ועל הנזקים שנגרמו לקשיש, משום שצוות המלון לא מנע את המכשול, סיפק לתובע כיסא רעוע או שבור, לא בדק את הכיסאות במלון, תחזק את המקום בצורה רשלנית ולא אחראית, ועוד.

עו"ד אבישר טוען כי האיש לא רק סבל מכאבים ומעוגמת נפש אלא שעד היום הוא נזקק לעזרה ולסיוע בביצוע מטלות היומיום. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.