תומך בטראמפ ובישראל. נשיא צ'כיה,מילוש זמאן
תומך בטראמפ ובישראל. נשיא צ'כיה,מילוש זמאןצילום: רויטרס

ממשיך להתייצב לצד ישראל. נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, תוקף את האיחוד האירופי בעקבות התגובות של ראשי האיחוד להצהרת טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

זמאן, שזמן קצר בלבד לאחר הצהרת טראמפ הודיע שגם צ'כיה תשקול להעביר את שגרירותה לירושלים, אמר בתגובה להתבטאויות ראשי האיחוד, "האיחוד האירופי, פחדנים, עושים את כל שביכולתם על מנת שארגון טרור פלסטיני יוכל לקבל עליונות מול ארגון פרו-ישראלי".

את הדברים אמר זמאן במהלך נאום שנשא מול חברי מפלגת הימין "חופש ודמוקרטיה ישירה" המתנגדת לכניסת מהגרים לצ'כיה ולאירופה כולה.

זמאן הוסיף בנאום כי "אני עצמי דיברתי בעד העברת השגרירות הצ'כית לירושלים בביקורי בישראל לפני ארבע שנים", אולם לדבריו הצעתו נדחתה על ידי ראשי הממשלה הצ'כית.

למרות הודעתו של זמאן זמן קצר לאחר נאום טראמפ כי הוא תומך בהעברת השגרירות הצ'כית לירושלים, הודיע ראש הממשלה המיועד אנדריי באביש, שאמור להיכנס בקרוב לתפקידו לאחר שניצח בבחירות האחרונות, כי הוא מתנגד להעברת השגרירות.

"אנו מדינה קטנה, אבל המדינות הגדולות צריכות לשאוף לשלום. עלינו לעמוד נגד מצב בו פורצים סכסוכים, הפגנות וחיסולים. לאיחוד האירופי אסור לתמוך בהחלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, ואסור לנו לעורר סכסוכים חדשים במזרח התיכון" אמר באביש.

גם שר החוץ הצ'כי, לובומיר זאורלק, הודיע כי צ'כיה אינה מתכוונת להעביר את שגרירותה לירושלים בעקבות הצהרת טראמפ.