הגיש ערר. עו"ד דוד הלוי
הגיש ערר. עו"ד דוד הלויצילום: יוני קמפינסקי

ארגון חוננו הגיש באמצעות עו"ד דוד הלוי ערר לבימ"ש המחוזי נגד הארכת מעצרם של ארבעת תושבי ביתר עילית החשודים בתקיפת רופא שסרב להעניק טיפול רפואי דחוף לאחד מהם בשבת האחרונה.

הערר הוגש לבימ"ש המחוזי בירושלים נגד החלטת שופטת בימ"ש השלום מיקה בנקי אשר קיבלה אתמול (ראשון) באופן חלקי את בקשת המשטרה והאריכה עד יום שלישי את מעצרם של הארבעה.

נזכיר כי הארבעה נעצרו במוצאי שבת בעת שהגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה כנגד הרופא.

הארבעה סיפרו כי בצהרי שבת אחד מהם נחתך ונחבל באופן קשה בידו, דבר שחייב אותם לפנות באופן דחוף למרפאה הקרובה ביותר - מרפאת מאוחדת. שם, חרף הפציעה הקשה והדימום הרב מהחתך, סירבו הרופא והאח במרפאה, מסיבה שאינה ברורה, להעניק טיפול רפואי לפצוע, דבר שגרר חילופי דברים בין הצדדים.

לטענת העצורים בשלב מסויים החל הרופא לתקוף באגרופים אחד מהם, דבר שגרר תגרה במקום, ממנה נחבלו אחד מהמלווים והרופא.

בדיון אתמול הודה נציג המשטרה כי בכוונת המשטרה לחקור גם את הרופא באזהרה כחשוד. נציין כי מאוחר יותר נתפרה ידו של הפצוע בכ-10 תפרים.

לאחר הדיון הזדרזה המשטרה לפרסם לכלי התקשורת סרטונים מהאירוע, וזאת לאחר שבדיון סרב נציג המשטרה לאפשר לסנגור לצפות בסרטונים תוך שהוא טוען כי מדובר בחומר חקירה חסוי אשר חשיפתו תפגע בחקירה.

"מדובר בסרטונים חלקיים, אשר מסתירים את תחילת האירוע שבו תקף הרופא ראשון את אחד מהמלווים באגרופים לפניו" אמרו מקורבים למשפחת הפצוע, "מדובר ברופא שיש לשלול את תעודתו, לא רק שסרב להעניק טיפול רפואי לפצוע, וזאת בניגוד לשבועת הרופאים ולאתיקה המקצועית, הוא גם החל לתקוף את המלווים ולעורר פרובוקציה במקום. בכוונתנו לפעול להשעייתו המידית", הוסיפו.

לאחר הדיון אתמול מסר עו"ד אביחי חג'בי אשר ייצג את הארבעה מטעם הארגון, "חבל שמשטרת ישראל עוצרת את האנשים שהגיעו להגיש תלונה לאחר שהותקפו על ידי הרופא כשהגיעו לבקש טיפול. הנסיון לצייר תקיפה על רקע גזעני הינו נסיון שנועד מלכתחילה לכישלון."