לפיד: להכיר ברצח העם הארמני

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הקדיש את נאומו בפתח ישיבת סיעתו בצהריים (שני) למתקפה על נשיא טורקיה.

"נשיא טורקיה, ראג'יפ ארדואן, קרא אתמול לישראל 'מדינה טרוריסטית רוצחת ילדים'. מי שמכחיש רצח מאות אלפי ילדים ברצח העם הארמני, שלא יטיף לנו מוסר. מי שמשתף פעולה עם איראן והחיזבאללה בסוריה, במלחמה שבה נהרגו חצי מיליון בני אדם, שלא יטיף לנו מוסר", אמר לפיד.

לדבריו, "במזרח התיכון לא מכבדים מי שלא מכבד את עצמו. ארדואן עבר את הגבול. הוא מממן את המוריבאתון בהר הבית. את השייח' ראאד סאלח, את המופתי הקודם של ירושלים. הוא תוקף את חיילי צה"ל וקורא להם 'רוצחים'. הוא חלק מההתבססות האיראנית בסוריה. זה לא יכול להישאר בלי תגובה".

בהמשך קרא לפיד לנקוט צעדים מעשיים, "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים, אילו היינו היום בשלטון זה מה שהיינו עושים: ישראל צריכה להודיע באופן מיידי שהיא מכירה ברצח העם הארמני ומכבדת את זכר הנספים. ישראל תודיע שהיא קוברת סופית את רעיון העיוועים של הקמת צינור גז לתורכיה. ישראל תעלה הילוך בתמיכה בהקמתה של מדינה כורדית עצמאית, ותסייע לכורדים מול האמריקאים ומול מדינות האיזור".

"יש עתיד תניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שכתב בזמן חבר הכנסת אריה אלדד שמכירה ברצח העם הארמני. אנחנו נפנה לכל סיעות הבית לתמוך בה", סיפר לפיד.

לפיד הוסיף, "בני בריתנו צריכים לדעת שישראל נאמנה להם. מי שתוקף אותנו צריך לדעת שיש לנו כלים להגיב. כל הצעדים שפירטתי פה הם נכונים מבחינה איסטרטגית ונכונים גם מבחינה מוסרית. אלה הערכים שעליהם אנחנו צריכים לעמוד. הסכם הפיוס עם התורכים, לאחר אירועי המרמרה, היה טעות מדינית והוא נכשל. לא יאיימו עלינו. לא התורכים. לא הפלשתינים. לא מדינות ערב. אם מישהו לא אהב את הצהרתו של הנשיא טראמפ – בעיה שלו".

"ירושלים היא בירת הנצח של ישראל. אנחנו לא שואלים אף אחד, אנחנו לא צריכים אישור מאף אחד, כל הרעיון הציוני הוא שאנחנו קובעים בעצמנו את גורלנו, ובאיומים אף אחד לא ישיג מאתנו שום דבר", חתם לפיד את נאומו.