"בואדי ערה מנסים לפגוע בנו מבפנים"חזקי ברוך

יו"ר ישראל ביתנו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מתייחס בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אחר הצהריים (שני) לקריאתו להחרים את תושבי ואדי ערה.

"הנושא של ואדי ערה בהחלט ראוי שיעלה לסדר היום. מי שראה את הפיגוע על הר הבית והלוויה אחרי שהשתתפו בה אלפים, אותם שלושה צעירים מחמולה ג'בארין שרצחו שני שוטרים דרוזים, מי ששמע את הדרשות במסגדים, מי שראה את אותה הפגנה אלימה לפני כשלושה ימים בוואדי ערה, כשאתה מצרף לפני זה את אותו מחבל שביצע את הפיגוע במרכז תל אביב ואח"כ רצח גם את נהג המונית ואתה רואה את המגמה שם, אז אי אפשר להתעלם מן העובדה שיש שם פשוט אנשים שהם לא רוצים להיות חלק ממדינת ישראל", אמר ליברמן.

הוא הוסיף, "הם מנסים לפגוע בנו מבפנים, לא מדובר בבודדים, לא מדובר בעשבים שוטים וגם כשאתה לוקח את כל הציטוטים ואת כל הנאומים של המנהיגות פה בכנסת, זה דברים שעוברים משום מה בשקט".

ליברמן הדגים את דבריו. "בנאום שנשא פה בכנסת מעל דוכן הכנסת חאג' יחיא בדיוק לפני שנה הוא אמר, 'אני אומר לכם, יש פסק הלכה אסלאמי, דתי, פתוואה, שאומרת שאסור למכור מטר אחד מהמולדת האסלאמית הפלסטינית הערבית. אתה שואל אותי מה החוק, לפי החוק הזה מוות ומגיע לו, אם אתה שואל אותי אני אומר לך גם מגיע לו, החוק מתיר ואני תומך בחוק הזה. אם זה החוק אני מתיר, אם זה חוק מה הבעיה?'. אני רוצה לראות איך היית מגיב אתה אם ח"כ מישראל ביתנו היה אומר שיהודי שמוכר קרקע מהמולדת היהודית לפלסטיני מגיע לו דין מוות. מה היית כותב, הפרשנות שלך, מה היו כותבים האחרים. זה נאמר פה בכנסת מעל דוכן הכנסת ולא מדובר בתושב טייבה, בפרחח צעיר בודד. אז בוא לא נמשיך בכיוון הזה".

שר הביטחון דיבר גם על המהומות השקטות יחסית, לאחר הכרזת נשיא ארה"ב על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

"אני חושב שההיערכות היא טובה, קודם כל של צה"ל, גם של יתר כוחות הביטחון, שב"כ, משטרה, עזרו לנו להתגבר על אותם ניסיונות לערער את הסדר הציבורי. בסופו של דבר בגדול אנחנו הצלחנו להכיל את כל האירועים. נכון שטרור הבודדים לא הופסק מעולם, יש כל הזמן ניסיונות ואנחנו כל הזמן משכללים את השיטה ומנסים לתת תשובה גם לטרור בודדים. אני חושב שבגדול אנחנו כן הצלחנו להכיל את האירוע ואני מקווה שהדברים יירגעו בהמשך השבוע", אמר ליברמן.

ליברמן נשאל על היחס האירופי להכרזת טראמפ ואמר, "העצה שלי והמלצתי לאירופים לפתור לא מעט בעיות שכרגע פוקדות את אירופה, לא ראיתי שעדיין הסתיים הסיפור של הברקזיט, ואנחנו זוכרים את המהומות בקטלוניה ולא מעט בעיות בבלקניים ומשבר קפריסין עדיין לא נפתר, לא חסרות שם בעיות על אדמת אירופה. אני מציע שקודם יפתרו את אותן בעיות שפוקדות את אירופה ואח"כ יבואו אלינו".

בנוגע למשבר המרכולים אמר יו"ר ישראל ביתנו, "היו שיחות גם אישיות וגם בפורומים של ראשי הקואליציה. אני חושב שעמדתי הייתה מאוד ברורה גם בשיחות האישיות, גם עם ראשי הקואליציה וגם בשיח התקשורתי. אני לא רואה שום מקום לכפייה דתית חד צדדית, אמרתי שאני לא רוצה לכפות את פתיחת המרכולים בבני ברק ולא רוצה לסגור את המרכולים בתל אביב, אין שום סיבה לכך. תחיה ותן לחיות- זאת הגישה שלנו וכך אנחנו נוהגים".

הוא העריך שהמחלוקות סביב החוק לא יביאו לבחירות. "לא אני ולא חבריי לסיעה, לא נשמח אם יהיו בחירות מוקדמות. אני חושב שמדינת ישראל ממש לא זקוקה לבחירות מוקדמות באווירה הציבורית וגם בעיקר נוכח האתגרים הביטחוניים. לכן מי שמביא חוק כזה להצבעה הוא גם יישא באחריות. אני חוזר ואומר, את החוק הזה מעלים בניגוד להסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו".

"אני הבהרתי את זה לראשי הקואליציה, שבהתאם לסעיף 36 שחתמנו עליו עם הליכוד כל חוק בנושא דת ומדינה מחייב הסכמה של כל הסיעות ולמרות ההתנגדות שלנו מישהו החליט להעלות אותו פה במליאה - ולכן הוא גם יישא באחריות אם ממשלת הימין תתפרק. הצעתי לחבריי בסיעות החרדיות להוריד את הנושא מסדר היום, זה הדבר ההגיוני. אבל אם החוק יועלה אנחנו בכל מקרה 4 חברי כנסת נצביע נגד והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה", סיכם ליברמן.