אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?
אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?צילום: פלאש 90

חודשיים וחצי מאז נמצאו בדמו של בלם האלופה הפועל באר שבע, שיר צדק, סמים בדמו, הודיעה היום (שני) וועדת המשמעת של אופ"א את גזר דינה בעניינו.

הוועדה שהתכנסה ביום חמישי האחרון בניון שבשוויץ ושמעה את בלם האלופה מבירת הנגב, הודיעה כי החליטה להשעות את צדק לשמונה חודשים מכל פעילות ספורטיבית.

כזכור, בתום משחקה של באר שבע במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, קיימה אופ"א בדיקה שגרתית ואקראית, כשלקחה שניים משחקני באר שבע לבדיקת סמים. השניים היו צמד בלמי האלופה מבירת הנגב הישראלית, לואי טהא ושיר צדק, כשבדמו של האחרון אף נמצא חומר מסוג אוקטופמין המופיע בתוך רשימת הסמים האסורים.

עונש ההשעיה של צדק לשמונה חודשים הינו עונש קל ביחס למה שיכול היה להיגזר עליו, כשהעונש המירבי הוא השעיה בת ארבע שנים, ובכל זאת במועדון מבירת הנגב אמרו כי הם ישקלו לערער על ההחלטה של וועדת המשמעת של אופ"א.

עם זאת, גם אם העונש בן השמונה חודשים יישאר, הוא יקוזז מהתקופה ממנה נעדר צדק, כשמיד עם היוודע התשובות החיוביות כי בדמו נמצאו חומרים אסורים, הוחלט אצל האלופה מבאר שבע שלא לשתף את צדק.

משמעות הדבר היא כי גם אם ייאלץ צדק להיות מושעה למשך שמונה חודשים, ובאם אכן יקוזז לו מהעונש הזמן בו הפסיק כל פעילות מיד עם היוודע התשובות החיוביות, ייעדר זה מהעונה הקרובה אמנם, אך יוכל לקחת חלק כבר בפתיחת העונה הבאה, עונת 2018/19, כשישוב לפעילות בתחילת חודש יוני.

אם באר שבע תעפיל לאחד מהמפעלים האירופיים, מוקדמות ליגת האלופות או מוקדמות הליגה האירופית, יוכל צדק גם בהם לקחת חלק, כשהמשחק הראשון יתקיים לאחר 19 ביוני, אז יפוג עונש ההשעיה.

מהפועל באר שבע נמסר כי "ההחלטה בעניינו של שיר צדק התקבלה לפני דקות אחדות. ועדת המשמעת של אופ״א פסקה לשיר הרחקה של 8 חודשים מהמגרשים החל מ- 19.10.17. טרם התקבלו הנימוקים להחלטה. על אף שמדובר בענישה על הצד הנמוך בתיקים מסוג זה, אנו ממתינים לנימוקי ההחלטה כדי לבחון ערעור על התוצאה, שניתנה על יד הערכאה הראשונה והנמוכה בתיק.

המועדון עומד לצד שיר, מאמין בצדקתו וימשיך לעשות הכל על מנת שיעשה עמו צדק ושלא ידבק רבב בשמו הטוב".