נחמה ריבלין, במהלך הקרנת הסרט
נחמה ריבלין, במהלך הקרנת הסרטצילום: דוברות בית הנשיא

לכבוד יום המורה ארחה רעיית נשיא המדינה מורות ומורים מרחבי הארץ להקרנה מיוחדת של הסרט "פיגומים" בבית הנשיא

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ארחה הערב (שני) מורים ומורות מכל הארץ להקרנה מיוחדת של הסרט "פיגומים" לכבוד יום המורה. לאחר הקרנת הסרט נערך שיח עם יוצרי הסרט ואנשי חינוך על האתגרים העולים ממנו.

"פיגומים" הוא סרט הביכורים שכתב וביים מתן יאיר בהשראת חוויותיו כמורה להיסטוריה וספרות. הסרט הופק בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וקרן הקולנוע הפולנית.

"בלב של כל אחד ואחת מכם וודאי חקוק הרגע בו ידעתם שיצרתם שינוי במחשבותיו של תלמיד או תלמידה שלכם, שסיפרתם לו משהו, או שאמרתם לו משהו שילווה אותו כל חייו." אמרה נחמה למורות ולמורים באולם והוסיפה: "אני מקווה שזה היה משהו שהעצים וחיזק אותו או אותה וסיפק לו או לה את הכוח והיכולת להפוך להיות בני אדם טובים יותר, חזקים יותר, חכמים יותר".

"'פיגומים' מספר על קשר מיוחד בין תלמיד למורה. אשר, נער סקרן, חכם, עם אנרגיות כובשות לב שזיהה אצל המורה שלו, את המבט המיוחד שהופנה אליו, מבט שהוביל אותו למקומות שהלב מכוון אליהם - סקרנות, רכישת ידע, למידה במטרה לפרוץ את הגבולות שלו עצמו ולהגיע להישגים. גם אשר נוגע בלבו של המורה שלו ומשנה בו משהו. זה סרט אנושי מאוד, רגיש, מרגש. סרט ישראלי שסופסוף לוקח אותנו ללב ליבו של המקום, שהוא אולי המקום החשוב ביותר לנו כחברה חפצת חיים, הכיתה", דברי רעיית הנשיא.

"אני מברכת את יוצר הסרט, מורה בעצמו, שהשכיל להוביל את הצופים בסרטו, בנבכי העולם השברירי הזה על הקשיים שבו וההצלחות שבו", הוסיפה נחמה ופנתה שוב למורות והמורים, "דעו שאתם לא לבד. במקום בו אתם מייצרים שינוי, אתם ואתן, מוערכים עד אין קץ על ידי הקהילות שבהם אתם פועלים. עדיין כמדינה עלינו לייצר ולשפר עבורכם את התנאים שיאפשרו לכם להמשיך ולחנך את דור העתיד להישגים להם כולנו מייחלים. אני מודה לכם שבאתם, ומברכת אתכם ביום חגכם, שהוא יום חג שלנו כי אתם עמוד התווך של החברה שבה אנחנו חיים. אתם הסיכוי שהעתיד שלנו יתמלא בנערים ונערות אכפתיים, סקרנים, כאלו שיהיה בהם הכוח לשנות את העולם".