שופט בית המשפט העליון נועם סולברג
שופט בית המשפט העליון נועם סולברגצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, פרסם החלטת ביניים בנוגע לעתירה שהגישה משפחתו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין נגד הממשלה בראשות נתניהו.

סולברג נזף בממשלה וקבע כי היא אינה מיישמת במלואן את החלטת הקבינט המדיני-בטחוני מתחילת השנה ולפיה יש למנוע כניסת אנשי חמאס ומשפחותיהן מעזה לישראל.

״כפי שעולה מתגובת המדינה, נוסח החלטת הקבינט הנוגע לכניסת אנשי חמאס לישראל בעניינים הומניטריים הוא ׳לבטל יציאת בני משפחות אנשי חמאס מעזה לטיפולים רפואיים בישראל׳; ככל שאכן כך הוא, הרי שעולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת אכן ממלאת אחר החלטה גורפת זו״, כתב סולברג.

העתירה לבג''ץ שהגישה משפחת גולדין נועדה לחייב את ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט המדיני-בטחוני ליישם את ההחלטות שהתקבלו בקבינט לאחר עבודת מטה של מספר חודשים, במטרה להפעיל לחץ על חמאס עד להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד המוחזקות בעזה.

בין היתר דורשת המשפחה להפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס תוך הפסקת ביקורי המשפחות של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל ופגיעה בתנאי האסירים, הפסקה מוחלטת של החזרת גופות מחבלים של אנשי חמאס או מזוהי הארגון ומניעת ביקורים הומניטאריים של אנשי חמאס מעזה בישראל.

עתירת משפחת גולדין הוגשה על ידי פרופ׳ אביעד הכהן, עו״ד עודד סבוראי והקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט ומדע.