הכתובת על הכנסייה שהוצתה
הכתובת על הכנסייה שהוצתהצילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) ארבע שנות מאסר בפועל על ינון ראובני, פעיל הימין שהצית את כנסיית הלחם והדגים בצפון מערב הכנרת.

בנוסף, נגזר עליו קנס של 50 אלף שקלים ושנתיים נוספות של מאסר על תנאי.

ראובני הורשע בהצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי ציבור, קשירת קשר למעשים אחרים וכן הסתייעות ברכב לביצוע פשע.

לפסק הדין

עורך דינו איתמר בן גביר מסר לאחר מתן גזר דין, "בניגוד למה שחושבים לא מדובר כלל בעונש קל. אמנם הפרקליטות ביקשה עונש חסר תקדים של תשע שנות מאסר וטוב עשה בית המשפט שדחה העמדה המופרכת של הפרקליטות אך יחד עם זאת ברור כי גם העונש הנוכחי הוא מוגזם. ערבים שהציתו ישיבה קיבלו שנתיים וחצי מאסר וערבים שהציתו בית כנסת קיבלו שנתיים מאסר.

''מדובר בעונש לא סביר במיוחד כאשר מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי שרק לאחרונה התחתן וסבל מהתנכלות מתמשכת של השב"ס והשב"כ במהלך תקופת מעצרו. בכל מקרה אנו סבורים כי עצם ההרשעה לא נכונה, השופט התעלם משורה ארוכה של סימני שאלה, תהיות ומחדלי חקירה רבים שהצגנו ואנו נערער כמובן לבית המשפט העליון הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין", הוסיף בן גביר.

כזכור, כנסיית הלחם והדגים הוצתה ביוני 2015 על ידי ראובני ואנשים נוספים ששפכו חומר דליק על הדלתות, הציתו אותן וגרמו נזק כבד לחדרים במבנה שמקיף את הכנסייה. על קיר סמוך הם ריססו "והאלילים כרות ייכרתון".