נאמן מעניק את השי לשרים
נאמן מעניק את השי לשריםצילום: מועצת גוש עציון

טקס חגיגי נערך היום (שלישי) בגוש עציון לרגל פתיחתה המחודשת של "אמת הביאר" הקדומה אשר הובילה מים מאזור גוש עציון לירושלים.

בטקס השתתפו שר התיירות יריב לוין, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, ומנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל.

אמת הביאר הנה אחד ממפעלי הובלת המים העתיקים בארץ. האמה נבנתה על ידי המלך הורדוס, והיא הובילה מים מגוש עציון לירושלים הקדומה. כיום ניתן לסייר בנקבת האמה ולאחרונה נערך שיפוץ ושדרוג ניכר במקום בעלות 2 מיליון שקלים. בטקס הוצג לראשונה החיזיון האורקולי החדש המספר את סיפורה של האמה.

שר התיירות יריב לוין אמר בטקס, "אנחנו ממשיכים היום בתנופת ההשקעה בתשתיות התיירות ביהודה ושומרון, ומצרפים את הפרוייקט החשוב של אמת הביאר לרשימה הארוכה של פרוייקטים תיירותים שאנו יוזמים ומוציאים אל הפועל. אני רואה חשיבות עליונה בפיתוח התיירות בכל רחבי ארץ ישראל ומשוכנע שתיירים רבים יגיעו לבקר באמת הביאר, בגוש עציון ובכל מקום אותו אנו מפתחים בחבל ארץ יפה זה".

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, ציין "היום, אור לכ"ה בכסלו, נר ראשון של חנוכה, יום יסודו של בית המקדש השני, אנחנו חונכים את אמת הביאר שאותה בנה הורדוס על מנת להוביל מים מגוש עציון לירושלים, לבית המקדש. האירוע הזה מסמל עבורי שלושה דברים: הראשון הוא המים, שמסמלים חיים; השני הוא הקשר ההדוק והישיר בין ירושלים לגוש עציון, כמקום מגוריי אשר עשיר בארכיאולוגיה, ירושלים בירתנו אשר יחד עם גוש עציון הם שני המקומות האהובים עלי. והשלישי הוא, הסמליות של הפתיחה המחודשת של אמת הביאר ביום סמלי זה- נר ראשון של חנוכה ויום יסודו של בית המקדש השני. אני גאה להוביל את הפרויקט ומזמין את כולם להגיע לבקר פה".

שלמה נאמן, ראש המועצה אזורית גוש עציון, בירך את האורחים, "השרים - אנו רואים בכם שותפים גדולים לדרך. אנו שמחים שזה קורה. המים שזרמו כאן סופקו והחייו את ירושלים עד תקופת הבריטים ושימשו בעבודת ביהמ"ק. היום אנו זוכים לספר את הסיפור הזה. מודה לראשי המועצה הקודמים שיזמו את הפרוייקט. מודה למנהל בית ספר שדה ירון רוזנטל למשרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת שסייעו להקמת הפרוייקט". נאמן אף הגיש מתנה לשרים- תמונתו של חנן פורת מסייר באמה

עודד רביבי, ראש מועצה מקומית אפרת, ציין בדבריו, "אמת הביאר זהו מפעל הנדסי מדהים ומפואר. לחשוב איך המלך הורדוס לפני אלפיים שנה הגה, חשב, תכנן וביצע מפעל מים שמהנדסים היום מתקשים לשחזר. אני רואה האמה מקור להשראה איך לתכן ולבצע פרוייקטים בכלל ובניין הארץ בפרט".