המשרד יממן. ארדן
המשרד יממן. ארדןצילום: פלאש 90

טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה נערך הערב (שלישי) בכפר המכבייה בסימן ירושלים ובסימן מגיני העיר ירושלים, שוטרות ושוטרי מג"ב.

הטקס נערך במעמד השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, חברי כנסת, ראשי ערים, הוריה של לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל ומעל ל-1000 פעילי מפלגת הליכוד מכל רחבי הארץ.

במהלך הטקס נאם השר ארדן והתייחס לעלייה בגיוס למשמר הגבול, "אתם בוודאי כבר מבינים איזו אחריות ואיזה סיכון נוטלים על עצמם שוטרות ושוטרי מג"ב. אני אישית חשתי גאווה אדירה, כשפורסם הנתון, שמג"ב, שזו בעצם המשטרה, הפך להיות החייל המבוקש ביותר מכל החיילות הקרביים בצה"ל-איזה נוער מופלא יש לנו".

בהמשך הנאום התייחס ארדן לחוסר הצדק באפליית שוטרות ושוטרי מג"ב לעומת שאר לוחמי החוד בצה"ל.

"לתדהמתי ולצערי הרב, הצבא ומשרד הביטחון עשו טעות מוסרית קשה ביותר, כאשר יזמו תכנית חשובה לשיפור תנאי החיילים הקרביים והעלו משמעותית את שכרם ובמיוחד את מי שצה"ל כינה 'לוחמי החוד': גולני וגבעתי, שריון ותותחנים. ומי לא נכלל ביחידות החוד שזוכות לתנאים המשופרים החדשים? נכון. לוחמי מג"ב", ציין ארדן והוסיף, "אני שואל אתכם חברותיי וחבריי- יש כיום יותר חוד ממג"ב? הדס מלכא ז"ל לא נלחמה בחוד? הדר כהן ז"ל אינה בחוד? אין יותר חוד ממג"ב".

השר ארדן הצהיר שפעל לפתרון המצב ולהשוואת תנאיהם של שוטרות ושוטרי מג"ב לתנאים של שאר לוחמי החוד בצה"ל, "אני מודיע כאן הערב, כמי שתפקידו להגן על לוחמי מג"ב, החלטתי, בלי טובות ממשרד הביטחון, לממן מתקציב משרדי את תוספת החוד של כלל לוחמי מג"ב, גם המשרתים בצה"ל וגם המשרתים במשטרה. הם יקבלו את התוספת בדיוק מהיום שבו חיילי צה"ל החלו כבר לקבל אותה. זה מה שהם ראויים לו וזה החוב שלי כלפיהם- ועוד הרבה מעבר לכך".