טקס המצטיינים. הערב
טקס המצטיינים. הערבצילום: דו"צ

טקס המצטיינים בפעילות המבצעית בפיקוד הדרום נערך היום (שלישי) בנוכחות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מטה הפיקוד וראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני.

הטקס מתקיים במתכונת זו לראשונה בחג החנוכה וזאת כאות הוקרה והערכה לגבורה והאומץ של המצטיינים בפעילויות המבצעיות השונות במהלך השנה האחרונה.

בקטגוריית המבצעים היחידתיים, נבחרו יחידת יהל"ם ויחידה מיוחדת נוספת על פעילותן המבצעית בתווך התת קרקעי. גדוד "רותם" של חטיבת "גבעתי" זכה להערכה על פעילותו המשמעותית בגזרת החטיבה המרחבית "בנימין".

בקטגוריה האישית, נבחרו סמל מרסלו פרז דה לירה, לוחם מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, סמל יובל דוידוב, לוחם בגדוד "צבר" של חטיבת "גבעתי" על סיכול פיגועים בצומת הגוש.

בקטגוריית תרומה משמעותית לפעילות המבצעית נבחרו פלוגת האופוטרוניקה של אגד האחזקה הפיקודי, על תרומה ייחודית טכנולוגית לשיפור הקצה המבצעי באחזקת אמצעי הלחימה במרחב פיקוד הדרום ובמתן פתרונות טכנולוגיים להרתעה וטיפול בלוחמה תת-קרקעית.

בקטגוריית תרומה ייחודית, נבחר י' מאגף המודיעין בפיקוד. החייל מתנדב לשירות, מבצע את תפקידו בהצטיינות ותוך תחושת שליחות רבה.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אמר בטקס "אני שומע הרבה על הפיתוחים הטכנולוגיים, פורצי דרך, אבל הפיתוחים הכי חשובים הם האנשים, האדם. מה שראינו פה זו העוצמה שלנו לפני הכל. היחידות שקיבלו תעודות עשו זאת תוך שיתוף פעולה יחידתי לטובת מטרה משותפת. פעלו מתוך תחושת שליחות ואחריות באופן יוצא דופן. ממש כפי שכתוב בשיר- 'אנו נושאים לפידים'. אתם דור הלוחמים והחיילים של היום ובפתח שנות ה-70 להקמת מדינת ישראל נושאי הלפיד של העם בישראל- להגנה, להתיישבות ולביטחון".

לדבריו, "הטקס מתקיים באופן סמלי ולא מקרי במועצה המקומית אשכול. מראשית הציונות, ההתיישבות והביטחון שלובים זה בזה- החוסן של יישובי עוטף עזה ושדרות וכוח העמידה של הישובים בלחצים הביטחוניים הינו המפתח להמשך מאבק כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. נמשיך לפעול כנגד האיומים, נמשיך לשמור על דריכות, נסכל כל איום ונשלול מהאויב יכולות.

״זאת לצד המסר לתושבי רצועת עזה כי אין לנו רצון להסלמה והשקט הינו אינטרס של האזרחים משני עברי הגבול. אל תיתנו לארגוני הטרור לגרור אתכם למציאות שתפגע קודם כל בכם".