הדגלים שנתלו
הדגלים שנתלוצילום: החזית לשחרור דרום תל אביב

בדרום תל אביב נתלו דגלי אריתראה וסודן כחלק מהכנות לפסטיבל 'מנורת לילה' שייפתח מחר באזור.

בעקבות מחאתה של שפי פז, מנהיגת מאבקם של תושבי דרום תל אביב, הורדו הדגלים, אולם היא עדיין מחכה להתנצלות מצידם של מארגני הפסטיבל (ויודעת שהתנצלות כזו לא תגיע).

ביומן ערוץ 7 סיפרה פז על האירוע: "מדובר בפסטיבל שמתקיים כבר השנה הרביעית. זה פסטיבל שמקיימת העירייה בשיתוף קבוצת תושבים מנווה שאנן, כמובן לא מהתושבים הוותיקים, פסטיבל אמנות ולכאורה אין בעיה בפסטיבל אמנות שמגיעים אליו אמנים מבחוץ ורואים את נווה שאנן. אגיד לך למה לא...".

לדבריה בעוד יש מי שמנסה לכסות על הבעיות הבלתי פתירות של דרום תל אביב בהצגת פסטיבלים צבעוניים המציאות היא שהשטח בוער. "מזיזים את הפרוצות והנרקומנים הצידה, הסודנים והאריתראים כמעט ולא מסתובבים שם כשיש הרבה ישראלים, ומגיעים אנשים יפים ממקומות יפים ואומרים שנחמד פה. אז לא נחמד פה. בכלל לא נחמד פה. הכול בוער פה, ואנחנו לא אוהבים את ההצגה הזו".

ממשיכה פז ומספרת כי בשנים הקודמות הובילה ההצגה הבלתי רצויה הזו למחאה קולנית וערנית של תשובי השכונה, ובמהלכה היא עצמה אף נעצרה, ואולם "השנה החלטנו להתנהג יפה ולא לעשות בלאגנים, ואז אני מקבלת תמונות עצבניות".

''מסתבר שמארגני הפסטיבל החליטו לעשות השנה אווירה של רב תרבותיות ולתלות דגלים של כל מיני מדינות שנתינים שלהן חיים בשכונה, בין היתר במקום הכי מרכזי שמו דגלים של אריתריאה וסודן".

"עשינו הרבה לחץ ורעש הבוקר והורידו את זה. הם אמרו לי ש'עשינו טעות', ואני מחכה להתנצלות, אבל יודעת שהיא לא תגיע. למה עשיתם טעות? מה חשבתם לעצמכם? חשבו שזה יעבור בשתיקה? שלא נראה את זה. שנראה איך חוגגים פסטיבל בחסות דגלי אריתריאה? הם כבר מפרסמים את הכיף הזה בפייסבוק שלהם".

באשר לדגל ישראל שאמור לייצג את תושביה הישראלים של השכונה, מציינת פז, כי נתלה לשם כך דגל ישראל אחד במקום לא בולט.

באשר למעורבות העירייה באירוע היא מציינת כי העירייה נותנת חסות לפסטיבל שכאמור מתארגן על ידי כמה מתושבי נווה שאנן, וככל הנראה גם מעבירה תקציב לאירוע שהרי תליית דגלים על עמודי חשמל לא תיתכן ללא מנופים מתאימים, "מישהו היה צריך לתת את ההוראות".

באשר למחאה אותה היא מתכננת למחר, יום פתיחת הפסטיבל שיתפרס על פני שלושה ימים, אומרת פז כי מחאה זו הוכנה בצורה של מיצג אמנותי שעבורו אין בכוונתה לבקש אישור מאיש. היא עצמה משוכנת ש"יהיה שמח. הלוואי".