הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: אלירן אהרון

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן התייחס הבוקר (רביעי) לשינויים בפקודת השירות המשותף שאושרו על ידי הרמטכ''ל גדי איזנקוט.

איזנקוט קבע בין היתר כי קצין דתי אשר שובץ ביחידה מעורבת יהיה רשאי לפנות לראש אכ"א בבקשה לשינוי השיבוץ. החלטת ראש אכ"א תישען על עמדת הרב הראשי לצה"ל.

"תמיד צריך לדאוג ולראות איך הדברים ימומשו בשטח אבל אני חושב שבסך הכל הפקודה המעודכנת היא טובה, היא הבהירה את מה שצריך להבהיר", אמר הרב בן דהן.

בראיון לגלי צה''ל הוא ציין ''יכול להיות שאני הייתי בוחר ניסוחים קצת בהירים במיוחד לאור דברי הרמטכ"ל. אני חושב שהרמטכ"ל אמר אותם ואני נכחתי בשתי ישיבות של הרמטכ"ל, הדברים היו מאוד ברורים, הרמטכ"ל אמר כמה עקרונות. עקרון אחד - צה"ל נועד כדי לנצח במלחמה, כדי להכריע את האויב וכדי להגן על עם ישראל.

''לכן כל דבר שיפריע לניצחון במערכה, להכרעת האויב, לא יהיה. ולכן גם הרמטכ"ל הבהיר בצורה מאוד ברורה: הגדודים המעורבים נמצאים רק בגבולות, רק לשמירה. הם לא בחטיבות המתמרנות, הם לא יכריעו בקרב, כל האמירות האלו של הולכה לקרב, לא מדובר בכלל על הולכת גדודים מעורבים לקרב. חבל שמערבבים דברים שהם מין שבאינו מינו, שלא קשור לעניין לחלוטין".

בהמשך תקף סגן השר את אלו שרוצים להכריח קצינים דתיים לשרת בניגוד לאמונתם: "המעשה הוכיח עד היום מאז שהגדודים המעורבים קיימים 20 שנה לא כפו על שום קצין לשרת בגדוד כזה. למה צריך להכריח מישהו בניגוד לאמונתו? אני בכלל לא מבין את זה''.

הרב בן דהן כינה את השיח בנושא "דמגוגיה" ואמר כי קצין שאינו מעוניין לפקד על גדוד מעורב לא פוגע בזכויות נשים, "מה זה קשור מה זה קשור לזכויות נשים? אם קצין יגיד שהוא לא רוצה להיות בגדוד הוא פגע בנשים?

"זו דמגוגיה, דמגוגיה זולה שאין לה שום קשר לעניין ומספיק עם השטויות האלה, באמת, עם כל הכבוד. אם קצין אומר 'אני לא רוצה לשרת בגדוד', מה זה קשור אליו? הוא פגע באיזה אישה?''.