ישראל הראל
ישראל הראלצילום: מרים צחי

ישראל הראל, ממייסדי מועצת יש"ע ומראשי גוש אמונים, תוקף בחריפות את המתנגדים להקמת העיר החדשה בשומרון, באמצעות איחוד היישובים אלקנה, עץ אפרים, שערי תקווה ואורנית.

"אחת הסיבות שאין לנו עדיין מיליון יהודים ביהודה ושומרון היא שיישובים רבים סגרו את עצמם עם ועדות קבלה ועם כל מיני מכשולים שלא יתנו לאחרים להגיע אליהם. הם חד ממדיים, לא מוכנים לקבל אנשים שלא מתנהגים בדיוק כפי שהם מתנהגים ולכן הרבה אנשים שרצו להגיע לא מסוגלים'', אומר הראל.

לדבריו, תופעת ההסתגרות הזאת נפוצה ביישובים קרובים לקו הירוק שרואים את עצמם כ"יישובי איכות" והם אינם מביאים בחשבון את המימד הלאומי, את המימד הפוליטי ואת העתיד הרחוק.

''לו תושבי שער השומרון היו הופכים לבלוק אחד גדול הם היו יכולים לגדול פי שניים, פי שלושה או אפילו פי ארבעה וכל הנושא המדיני היה מאחוריהם. הם היו הופכים לגשר בינם לבין אריאל ושאר יישובי האיזור''.

את המתנגדים להקמת העיר החדשה בשומרון הראל מכנה "אגואיסטים", ומסביר כי ההתנגדות שלהם ''מנוגדת לאינטרסים האמיתיים של ההתיישבות, וברמה הלאומית ההתנהלות הזו מפריעה ודוחה אנשים''.

הראל קורא לתושבים המסכימים עמו להרים ראש ולא להסכים להתבדלות הזו, "אני קורא לתושבי אלקנה שחושבים כמוני, ואני יודע שיש הרבה שחושבים כמוני, שלא יקחו חלק במסע האגואיסטי הזה לעצירת מהלך שהוא נכון גם מבחינה מוניציפאלית לאומית, מבחינת תקציבים לאומיים וגם מבחינה התיישבותית.

''אין ברצון לעצור את איחוד הרשויות והקמת העיר דבר מלבד אגואיזם ורצון לבדל את עצמם מאחרים. אסור שימנע מהלך כל כך חשוב", מזהיר הראל.

כזכור, לפני כשבועיים החליטה ועדה מקצועית של משרד הפנים להמליץ על איחוד הרשויות עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה.

באיחוד היישובים שיוביל להקמת עיר חדשה בשומרון הביעו תמיכה מייסדי גוש אמונים בני קצובר ואליקים העצני, יו''ר הכנסת אדלשטיין, סגנית שר החוץ חוטובלי, שר הרווחה חיים כץ, הרב אליקים לבנון ואישים נוספים.

מי שמוביל את ההתנגדות למהלך הוא אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה, שטוען כי מדובר בלא פחות ממחטף מביש. גם ארגון השמאל הקיצוני ''עדאללה'' מתנגד בחריפות להקמת העיר החדשה בשומרון.