ביקור מיוחד בכפר הנוער בית חג"י

לפני כמעט 30 שנים לאחר שהיה ישוב בית חגי בהר חברון נכנסו לבתי הקבע שלהם הם החליטו שהגיע הזמן לעשות משהו ביישוב החדש למען הכלל

אפרים היבש, יו"ר הנהלת כפר הנוער בית חג"י, "שאלנו מה צריך במדינה? מה אין? אמרו לנו אין מקום שמטפל בנוער מגיל 13 עד 18 בשיטה המיוחדת של משפחתונים".

כתב ערוץ 7 הגיע לכפר הנוער בית חגי כדי לראות מקרוב איך זה עובד, איך לוקחים צעירים שעברו תלאות קשות בחיים וגורמים להם להאמין בעצמם ולהצליח. המשפחתונים מעניקים לכל מספר ילדים בית בו הם חיים כמשפחה תחת קורת גג משותפת.

לחצו כאן כדי לתמוך ולחזק את הפעילות בכפר הנוער

"הילדים לא צריכים לצאת מהמקום. הם באים למקום ומקבלים בית חם, מתקבלים לימודים, הם מקבלים את כל המסגרת בשלמותה. בנינו להם את הבתים הכי יפים בהר חברון", אומר היבש.

מולי ושרון בן גל הורי משפחתון בכפר הנוער, מכניסים אותנו לביתם ומסבירים על ההתנהלות ביום יום עם הילדים, "המשימה בעינינו זה פשוט להיות אבא ואמא שניים, שזה אומר הכל מהדברים הכי קטנים עד הדברים הכי גדולים"אומר מולי.

שרון מוסיפה, "גדלנו במשפחות שהעניקו לנו חום ואהבה וקשר ואמון והרגשנו שליחות להעביר את זה הלאה לאנשים שאין להם את זה".

הורי המשפחתונים מלווים את התלמידים ונותנים תחושה של בית אך גם בשעות הלימודים בכפר הנוער יודעים שהצעירים צריכים יחס חם ומיוחד, כפי שאפשר להתרשם מהמורים שפגשנו בשטח.

"זה סיפוק אדיר לראות את החבר'ה שמתחילים פה בגיל 13-15 מגיעים לפה ומתגייסים אחרי זה לצבא ליחידות קרביות", אומר אביחי חקק, מדריך חקלאי בכפר.

אורטל מנדיל, מורה לאמנות וקרמיקה מספרת על השינוי שהיא רואה בקרב הנערים במהלך הזמן, "ללמד פה אמנות זה הרבה מעבר לטכניקות, כל נער עוסק במשהו אחר, לפי מה שמתאים לו לפי מה שמדבר אליו, הם יכולים להגיע בהתחלה ולהגיד מה פתאום, ולאט לאט הם באים ומבקשים ומצטרפים".

אבנר סרוסי, שמלמד את הנערים ריתוך ומסגרות מסביר כיצד הכלים שהוא מקנה להם משמשים את הנערים, "כאן נותנים להם את המקצוע בריתוך ומסגרות. לראותאת הילדים עושים עבודות בעצמם ממש בבית שלהם, לוקחים עבודות עושים אצל השכנים סורגים וממש הרגשה שהנה הם על הדרך הם יעלו ויצליחו".

עבור כל תלמיד תיכון השנים בבית הספר הם שנים של תהליך ושאיפה להתקדם. כאן בכפר הנוער התהליך הוא עוצמתי ומשמעותי וכזה שאפשר לחוש בהתמודדויות היומיומיות בדרך להצלחה.

"שרון בן גל, "מאוד מאוד מרגש לדעת שאתה זה שתופס את הנער ושומר עליו ומאמין בו ואם ואם לא היינו פה בשביל להאמין בו, יכול להיות הוא היה ברחוב".

רואים אותם היום בבתים שלהם מקימים בתים יוצאים מהמעגל שממנו הם הגיעו ופותחים דף חדש, הופכים להיות חיילים טובים, הופכים להיות אזרחים טובים ומועילים לעצמם ולמדינת ישראל.

מה קורה כשהתלמידים מסיימים את שנת הלימודים וממשיכים הלאה במסלול החיים? במשפחה כמו במשפחה הקשר עם המשפחתונים של כפר הנוער בית חגי ממשיכים גם הלאה. "זה לא הסתיים בעזרת השם לעולם. נמשיך ללוות אותם ולדאוג להם גם כשהם יצאו מפה לצבא, לישיבה ויקימו בתים ויולידו ילדים ובעזרת השם נהיה תמיד לצידם", אומר מולי בן גל.

"חרטנו על דגלנו עולם חסד יבנה. ממשיכים בדרכו של אברהם אבינו איש חסד ממשיכים בדרכם של אבות ואמהות ועוסקים בחסד. חסד לא נגמר, זה לא משהו שאתה יכול לתת לו גדר, זה משהו שנותן את הכוח ונותן גם את הטעם לחיים".

"כל מה שראיתם כאן היום לא בא ברגל", אומר ג'ו בורנלי, מנהל הפיתוח של כפר הנוער, "אנחנו צריכים להודות לכל האנשים שעוזרים לנו ותומכים בנו בארץ ובעולם וכמו שראיתם הצרכים פה של הילדים הם עצומים והלוואי ויכולנו למלא את הכל ואכן אנו משתדלים לעשות את זה. אבל כדי להצליח אנו זקוקים לעזרתכם ואנחנו קוראים לכם לבוא לסייע לנו בקמפיין שאנחנו עושים עכשיו לטובת כפר הנוער בית חג"י".

לחצו כאן כדי לתמוך ולחזק את הפעילות בכפר הנוער