פיצוץ מנהרת טרור בעוטף עזה
פיצוץ מנהרת טרור בעוטף עזהצילום: דו"צ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) לפסק הדין של בג''ץ ולפיו לישראל אין סמכות להחזיק בגופות המחבלים שחוסלו בחודש שעבר, בעת השמדת מנהרת הטרור בעוטף עזה.

''מדובר בהחלטה בעייתית מאוד של בג״צ. אסור לתת לחמאס מתנות חינם", אמר נתניהו. ''אכנס את שרי הקבינט והיועמ״ש ביום ראשון לדיון מיוחד כדי למצוא פתרונות מעשיים וחוקיים, להמשך הפעלת הלחץ על החמאס".

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בשבוע הבא תפיץ תזכיר חוק שמאפשר החזקת גופות מחבלים לצורכי משא ומתן, בעקבות פסיקת בג''ץ.

"ממשלת ישראל לא תחזיר גופות מחבלים כל עוד גופות חיילינו נמצאות בידי האויב", הבהירה השרה שקד.

החלטת בג''ץ לקבל את העתירה של משפחות המחבלים מעזה עוררה זעם במחנה הלאומי. שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים שקד אמרו כי ''בג״צ שגה בקביעתו שאוסרת על מדינת ישראל להחזיק בגופות מחבלים. אנו במלחמה נגד ארגוני טרור רצחניים, ולא ניתן להילחם בהם עם ידיים קשורות.

''על כן באופן מיידי נוביל חקיקת חוק שיאפשר החזקת גופות, ונדאג שגופות המחבלים לא תועברנה למשפחותיהם, ללא שחרור בנינו הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים שבידי חמאס", הבטיחו.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) אמר בעקבות פסק הדין, ״הטרור קיבל היום שוב פרס מידי שופטי בג״ץ, אשר פגעו בפסיקתם פגיעה אנושה ביכולת להשיב הביתה את הבנים המוחזקים בידי החמאס. פסיקת בג״ץ מבטאת פעם נוספת סולם ערכים מעוות שבו לרוצחים שפלים ולבני משפחותיהם מוענקות זכויות יתר על חשבון חיילי צה״ל והמשפחות השכולות.

''אני קורא לחבריי בכנסת מכל קצות הקשת הפוליטית להתעורר ולתמוך ביוזמות החקיקה לשינוי פניה של מערכת המשפט ולשינוי הרכבו של בית המשפט העליון״, הוסיף שר התיירות.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ (הליכוד) קרא לקדם חקיקת בזק בכנסת שתאפשר להחזיק בגופות מחבלי החמאס עד להחזרת גופות חללי צה״ל המוחזקות בעזה. ''מדובר בנושא משמעותי המצריך חקיקת בזק, אנו חייבים את זה למשפחות החללים ולחיילי צה״ל'', אמר כ''ץ.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן (הליכוד) מסר ''עצוב מאד שפעם אחר פעם בג״צ טועה בפסיקותיו ומקבל טענות משפטיות של מחבלים וקרוביהם על פני נפגעי הטרור. החלטה זו, כמו ההחלטה לחייב את המשטרה למסור את גופות המחבלים מאום אל פאחם, מקשה על כוחות הביטחון לייצר הרתעה ולהיאבק בהסתה.

''עלינו לעשות הכל כדי להסדיר בחקיקת בזק את כל סוגיית גופות המחבלים ולהקנות סמכות ברורה שלא להחזירן'', הוסיף ארדן.

שר התקשורת איוב קרא צייץ בטוויטר, ''לצערי בג"ץ שוב מתערב בענייני ביטחון המדינה ופוגע בחוסן הלאומי. לטעון שאין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצורך מו"מ - זה לתת פרס לטרור!

''עולם הפוך - רק אצלנו בארץ בתי המשפט מקבלים עתירות של משפחות מחבלים ומתעלמים ממשפחות הנרצחים ומצרכי הביטחון", כתב השר קרא.

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) הגיב לפסק הדין של בג''ץ ואמר "הציבור בישראל כמעט התרגל להחלטות מוזרות של בית המשפט העליון, אך אין ספק שהערב שברו שופטי בג״ץ שיא חדש. בדיוק כך מאבד העליון את אמון הציבור''.