הפגנת עובדי הקונסוליה בניו יורק
הפגנת עובדי הקונסוליה בניו יורקצילום: דוברות ועד עובדי משרד החוץ

מאות עובדי הקונסוליה הישראלית בניו יורק הפגינו היום (חמישי) ברחובות העיר, במחאה על תנאי העסקתם העובדים.

העובדים קראו לראש הממשלה, המשמש גם כשר החוץ להתערב במשבר, לאחר שבוטלה ברגע האחרון הרפורמה לשיפור תנאי העסתם עובדי הנציגויות.

בועד העובדים טוענים כי על אף שהצעת המחליטים בעניינה של הרפורמה כבר הוגשה למשרד ראש הממשלה, לקראת אישורה בישיבת הממשלה הקרובה, הודיעה הנהלת משרד החוץ כי לא תתמוך במהלך עד שלא יוגדל תקציב המשרד.

בתגובה להודעת משרד החוץ הכריז ועד עובדי נציגויות ישראל על חידוש מחאת העובדים, שההפגנה בניו יורק היתה יריית הפתיחה שלה.

ועד העובדים הודיע כי אם הרפורמה לא תועלה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה יוחמרו צעדי המחאה עד כדי השבתה של כל נציגויות ישראל החל מ-1 בינואר 2018.

מהנהגת הוועד נמסר לערוץ 7 כי "מדובר בניסיון סחיטה של משרד החוץ המתבצע על גבם של עובדיו המסורים. יותר מאשר הצעד הזה מכעיס, הוא מעליב. משרד החוץ מכיר טוב מכולם את תנאי ההעסקה המחפירים שלנו ובמשך חודשים מועברים לנו מסרים על תמיכתם ברפורמה ועל אישורה הקרב. כעת התברר שאנחנו כלי משחק בידיהם ותו לא. לא נסכים עוד להיות בני ערובה במאבק בין משרד החוץ לבין משרד האוצר".

הקונסול הישראלי דני דיין אמר כי מדובר בבעיה שחייבת לבוא על פתרונה. "לצערי הרב לעמיתי דני דנון ולי כראשי הנציגויות בניו יורק, אין את הכלים הניהוליים כדי לפתור את הבעיה. הפתרון נמצא בירושלים. לעובדי הנציגויות הובטח מזמן פתרון למצוקתם, שבניו יורק היא חריפה במיוחד, ומן הראוי לקיים את ההבטחה".

במשרד החוץ אמרו לנו בתגובה כי "המשרד מוקיר את עבודת עובדי הנציגויות ועמד שכם אל שכם עם הוועד שלהם במשא ומתן עם האוצר על שיפור תנאי השכר שלהם ושינוי מעמדם לעובדי מדינה".

"קליטת כאלף עובדים כעובדי מדינה במסגרת משרד החוץ דורשת היערכות מיוחדת, בכוח אדם ובתקציב. הנושא הובהר למשרד האוצר ולשכת ראש הממשלה מודעת לכך ואף פועלת בנושא. אנו מצרים על כי ועד העובדים מפנה את חיציו למשרד החוץ דווקא. המפתח לפתרון מצוי בידיו של משרד האוצר, אשר בידיו לאשר תוספת תקציבית קטנה יחסית אשר תאפשר את יישומו של המהלך", אמרו במשרד החוץ.