הרכב אחרי המתקפה
הרכב אחרי המתקפהצילום: משפחת אריאל

ערבים תקפו אמש באבנים רכב שהיה בדרכו ל'מבצע חנוכה' של חב״ד. בדרך נס נפגעו רק השמשה והחנוכיה שעל גג הרכב.

בעל הרכב, הרב דניאל אריאל מביתר עילית וארבעת ילדיו לא נפגעו.

הרכב יצא לחיזוק חיילי צה"ל בעמדות השמירה לאורך כביש 60, ועל מתקפת האבנים שחווה מספר הרב אריאל המקיים את המבצעים בשיתוף פעולה עם שליח חב"ד באפרת, הרב ניסן נחשון: "בכל שנה בימי החנוכה אני יוצא עם הילדים לשמח חיילים בעמדות שמירה, להדליק נרות ולחלק סופגניות.

״שאלתי את ר' ניסן לאן צריך לצאת והוא הציע שנגיע לעמדות שמירה בכביש 60. עצרנו בשתי עמדות (פילבוקס) והמשכנו הלאה, לכיוון היישוב כרמי צור. לפתע שמעתי חבטה, אבן גדולה פגעה בשמשה, ניפצה אותה וחדרה פנימה".

"הרגשתי מכה בכתף והאבן התגלגלה למטה, ליד הרגל. רסיסים עפו לכל הכיוונים, ראיתי את המחבל נמלט מהמקום לבוש בגדים כהים", הוא מספר ומעיר כי "המקום בו אירע הפיגוע הוא אזור הקרבות בו נלחמו המכבים ביוונים, סמוך מאוד ל'בית צור' שם הוכרע הקרב האחרון והיוונים נחלו מפלה סופית. והשנה – 'בימים ההם בזמן הזה' ובאותו מקום בדיוק - חווינו נס של ממש".

דובי, בן 14.5, ישב במושב על-יד הנהג והוא מספר: "ראיתי כמה דברים לבנים באוויר, לרגע חשבתי שאלו שקיות עפות ברוח, ואז – בום! השמשה התנפצה. אבא בלם, צעקתי לו – תמשיך, תמשיך, והוא נתן גז, נסענו עד לבסיס".

לאחר פגיעת האבנים המשיך הרכב בנסיעה עד שהגיעו לבסיס הצבאי הסמוך ליישוב כרמי צור, שם עצרו ודיווחו על הפיגוע, ושם גם התברר גודל הנס: פנים הרכב התמלא באלפי רסיסים אך אף אחד מהיושבים בו לא נשרט. הפגיעה בכתף הייתה קלה ביותר. הנזק היחיד נגרם לשמשה הקדמית, כמו כן אבן נוספת פגעה בחנוכייה שעל גג הרכב וחלק מבסיסה נשבר.

שמואל, בן 9.5 מספר: "ישבתי בספסל האחורי, כל הנעלים שלי התמלאו ברסיסים. החיילים נתנו לנו שוקולד ושאלו אם הכל בסדר"

הרב אריאל מסכם "אנחנו מודים לקב"ה שהציל אותנו, ברור לי שזה בזכות נרות החנוכה. המסר שלנו - לא להיבהל, לא להתפעל - אדרבה, זו הזדמנות להוסיף באור, ולא לוותר. הרבי מלובביץ' ביקש שכל יהודי ידליק נרות בחנוכה, לא להתרגש מהחושך, אלא להוסיף אור. דווקא כשמדליקים אור החושך מתבטל. תעבירו את המסר לכל מי שאתם יכולים - החנוכיה המאירה שלנו, מול האבן שבאה לנפץ ולרצוח בדם קר - האור ינצח! ולכל אחד מאיתנו יש חלק ותפקיד להגביר את האור הזה עד שנכריע את הכף בגאולה האמיתית והשלמה".