נתניהו: המטרה - למזער הפגיעה בעובדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לביקורו הצפוי בהמשך השבוע של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בישראל.

"אנחנו נקבל השבוע בברכה ובחום רב את סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, הוא ידיד גדול של מדינת ישראל ושל ירושלים", פתח נתניהו.

בהמשך ההביע נתניהו, "הערכה מיוחדת לנחישות ולמנהיגות של הנשיא טראמפ והממשל שלו בהגנה על האמת של ישראל ובתקיפות שבה הם דוחים ניסיונות להשתמש באו"ם כבמה נגד ישראל. אנחנו נקבל אותו בברכה כאן וגם בכנסת".

לאחר מכן התייחס נתניהו בהרחבה למשבר בחברת טבע ולפגישה הצפויה בהמשך השבוע בינו ובין מנכ"ל החברה, קאר שולץ.

"השבוע אני אפגש יחד עם שר האוצר ושר הכלכלה עם מנכ"ל טבע. אני קיימתי אתו שיחה בשבוע שעבר ואמרתי שלו שהיעד הראשון שלנו הוא קודם כל למזער את הפגיעה בעובדים", ציין נתניהו.

"דבר שני הוא לעשות ככל שניתן על מנת למנוע סגירה של מפעל או מפעלים בירושלים, והדבר השלישי הוא להבטיח שטבע תישאר במדינת ישראל, היא קמה כחברה ישראלית ואנחנו רוצים שהיא תישאר חברה ישראלית", הוסיף ראש הממשלה.

לקראת סיום התייחס נתניהו לתוכנית לאיחוד מערכי הסייבר שתאושר בממשלה, "היום הממשלה הולכת לקבל החלטה מאוד משמעותית, לאחד תחת המלצתי, שתי רשויות למערך אחד מרכזי שינהל את הגנת הסייבר. בקרוב אני אביא גם את המועמד שלי לעמוד בראש המערך המאוחד הזה. אני קבעתי לפני כמה שנים חזון שישראל תהיה אחת מחמש מעצמות הסייבר בעולם. ואכן, אנחנו עומדים ביעד הזה. מי שביקר ברשות הסייבר בבאר שבע, לא כל אזרח יכול לעשות זאת, אבל מי שמבקר שם מתרשם שאנחנו בין המובילים, אם לא המובילים בעולם בהגנה על אזרחנו, על חשבונות הבנק שלנו, על מערכת החשמל שלנו וכל שאר תשתיות הקיום שלנו מול התקפות סייבר. אין זה אומר שאין התקפות סייבר. יש, כל הזמן. אבל ישראל מפתחת טכנולוגיה והתארגנות פורצת דרך בעולם כדי להגן בפני ההתקפות הללו. ההחלטה של היום תקדם אותנו בכיוון הזה".