עודד פורר
עודד פוררצילום: מירי צחי

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש הצעת חוק שמטרתה לקבוע עונש מאסר של עד 10 שנים או קנס כספי גבוה באם אדם פרסם או הפיץ בציבור דברי הסתה לאלימות או טרור נגד מדינת ישראל.

הצעת חוק זו מבקשת להחמיר ולהרחיב את האכיפה נגד קריאות להסתה כלפי מדינת ישראל וחייליה.

כאשר דבר זה נעשה במקום ציבורי, הממומנים על ידי משלם כספי המיסים, הדבר חמור שבעתיים. הצעה זו מבקשת להחמיר את הענישה על עבירות בתחום זה וכן להשית קנס כספי משמעותי על העוברים על החוק מתוך מטרה לשים סוף לקריאות מעין אלה.

על פי ההצעה, כל אדם, ארגון, רשות או כל גוף הפועל בכוונה כדי לפגוע במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומשמיע קריאות המעודדות גזענות, רצח או אלימות, דינו מאסר או קנס.

ח''כ פורר אמר כי "התרחבותם של דברי ההסתה לאירועים ציבוריים הפכו לסכנה אמיתית. קריאות הסתה ופגיעה במדינת ישראל אינן יכולות להישמע בקרב ההמון ובטח שלא באירועים ובמקומות הממומנים על ידי כספי משלם המסים הישראלי. ההבדל בין חופש הביטוי להסתה הוא דק מאוד ולכן צריך למתוח את הקו על מנת שאף אדם לא יחצה אותו".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר כי "אלימות מתגברת של סטודנטים חברי הרשימה המשותפת לא הפתיעה אף אחד. מי שזורע הסתה קוצר אלימות. כשאוניברסיטת תל אביב מאפשרת קריאות לחיסול המדינה בקמפוס בשם חופש הביטוי, היא סוללת את הדרך למעשים חמורים בהרבה".

פלג הוסיף כי "האחריות להסלמה מוטלת על נשיא האוניברסיטה ואנחנו קוראים לשר החינוך נפתלי בנט לזמנו לבירור דחוף. מדובר בשרשרת מקרים בעת האחרונה בהן נראה כי מישהו באקדמיה הישראלית נרדם בשמירה. הכתובת על הקיר ולא ניתן להתעלם ממנה''.